Testam in mod curent piese si printre cele care sufera multe imbunatatiri si modificari sunt anvelopele. Acestea sunt adaptate pentru noile trenduri, trasee, biciclete.

De o buna perioada de timp, bicicletele de XC si trail aveau nevoie de anvelope mai late, dar totusi usoare, care sa faca fata traseelor tot mai tehnice, sa absoarba bine vibratiile, sa aiba un volum de aer generos si, poate cel mai important raportul intre rezistenta la inaintare si protectia la pana sa fie foarte bun.

De-a lungul anilor am avut ocazia sa tot testam anvelope Schwalbe in diverse conditii, de la ture pe munte pana la curse de Cupa Mondiala si niciodata nu am avut probleme cu ele.

Dar in 2020 producatorul German a adus imbunatatiri semnificative, cel putin teoretic pentru poate cele mai populare anvelope de XC: Racing Ray si Racing Ralph. Tot atunci Schwalbe a modificat denumirea anvelopelor in functie de categoria pentru care au fost create.

Noile modele Racing Ray si Racing Ralph de 2.35, pe care am vrut sa le comparam cu cele de 2.25, care de altfel le-am prezentat aici, au venit cu carcasa Super Race si compound ADDIX Speed, cu margine “transparenta”.

Carcasa Super Race

Este conceputa special pentru a avea o rezistenta la inaintare si greutate cat mai scazute, doua criterii foarte importante in cross country. Aceasta noua carcasa ridica stafeta in aceasta industrie in ceea ce inseamna supletea anvelopei pe traseu, oferind tractiune foarte buna.  Carcasa are 2 straturi principale, un strat de protectie impotriva penelor pe calea de rulare, 3 straturi pe lateral si inca un strat suplimentar apropiat de marginea anvelopei pentru a sigila si mai bine in cazul celor care le folosesc tubeless.

ADDIX Speed

Este tipul de cauciuc special pentru cursele de cross country, oferind raportul ideal intre grip, durabilitate, protectie si greutate.

Marginea transparenta

De fapt… nu e chiar transparenta ci se vede stratul de poliamida. De acolo marginea e bej, crem sau cum vreti voi s-o numiti. Aspectul acesteia este unul foarte elegant si face ca bicicleta sa arate foarte bine.

Dar sa intram mai adanc in detalii.

Noi testam anvelopele de MTB doar in variante tubeless, atat cu insertii, cat si fara. Aceste doua noi anvelope s-au umflat foarte simplu cu o pompa normala de podea. Prima impresie a fost ca volumul acestora este mai mare (in functie de modelul pompei, pentru a ajunge la presiunea “de pornire” am dat intre 10 si 14 pompe mai mult) decat in cazul modelului de 2.25. Folosim de fiecare data aceeasi cantitate de sealant, dar presiunea dupa o saptamana a fost aproximativ egala (diferenta de 0.1 bari / 1.45 psi)

Anvelopele au fost testate pe aceleasi roti pe care am testat si modelul de 2.25, avand jante de carbon cu interor de 25mm.

Chiar daca latimea acestora este aproape identica cu a celora de 2.25, diferenta fiind de numai 2mm. 58mm (cele de 2.25) vs 60mm (cele de 2.35) v-am spus ca volumul lor este, vizibil cu ochiul liber, mai mare.

Sa trecem la greutate, ca este importanta si aceasta. Noi le-am primit pe cand acestea inca nu erau disponibile pe piata si aveau cateva zeci de grame peste greutatea declarata. 745 si 773 gr versus cele 705 grame declare.

Conform celor de la Scwhalbe productia nu era 100% optimizata pe greutate insa dupa cateva luni am avut ocazia sa cantarim alte cateva perechi, fix aceleasi modele, iar greutatile lor erau foarte apropiate si cele declarate de Schwalbe (intre 698 si 712 grame). Asa ca nu va faceti griji din aceasta cauza. Am fi avut ocazia sa “masluim” cantarul, insa nu ne sta in obicei sa mintim. Nu vrem sa incepem nici acum.

Puteam sa postam acest review de ceva timp insa am vrut sa le testam in toate conditiile meteo, inclusiv pe noroi, pamant inghetat, zapada.

Ce-am descoperit a fost faptul ca au un grad de suplete semnificativ mai mare, fapt pentru care am putut sa mergem cu o presiune ceva mai mare, decat de obicei si sa avem acelasi grip, incredere in viraje si protectie a jantelor impotriva loviturilor.

Daca in mod normal fara insertii mergem pe la 1.6 bari, acum am avut acelasi “feeling” si la 1.75 bari. Cu insertii presiunea scade la 1.2 bari, iar aici am putut sa crestem la 1.5 bari. Iar felul in care inainteaza este mult imbunatatit si din aceasta cauza cu toate ca sunt o idee mai grele decat cele de 2.25.

Am scazut presiunea pana la 1.0 bari pentru a vedea cum stau cu protectia pe lateral si pana acum nu am avut nici o problema.

Per total nu am avut nici o surpriza cu ele, stiam acest tip de anvelope cum merg, insa noua carcasa si volumul mai mare te fac sa … mergi mai tare si mai agresiv, pentru simplul fapt ca .. poti. Aderenta o pierzi mai greu, fara doar si poate, increderea in curbe este semnificativ mai mare.

Profilul acestor anvelope le fac ideale pentru aproximativ orice tip de teren. Totusi, daca esti racer s-ar putea ca in functie de traseu sa ai nevoie de ceva mai multe sau mai putine crampoane, dar asta e o alta discutie deja.

Pamant uscat, noroi, pietris, bolovani, zapada, gheata… ok merg pe toate foarte bine, dar pe gheata credem ca ar trebui sa iti incalti bicicleta cu niste Ice Spiker.

Uzura lor in toate aceste luni, de cand le-am montat este minima si in principal s-a datorat doar testarii intensive in viraje sau franarilor bruste si excesive. Mai mult ca sigur ca fara aceste lucruri, la o folosire “normala”, fara alte evenimente deosebite, ar trebui sa duca lejer 1-2 sezoane.

Daca crezi ca am uitat aspecte importante care crezi ca merita impartasite, lasa-ne un comentariu si-ti vom raspunde.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.