Tufo este o companie din Cehia, fondata in 1991, cunoscuta de la inceputuri in special comunitatii de cyclcross si a celor care se dau pe sosea. Daca la inceput au fost axati doar pe tubulare (baieuri pentru multi dintre voi) de-a lungul timpului si-au adaptat produsele pentru a fi in ton cu trendurile si nevoile riderilor, avand astfel un portofoliu foarte bogat.

De obicei nu facem review-uri a doua produse in paralel dar aici cred ca e cazul pentru ca am folosit anvelopele in toate combinatiile posibile. Ma rog, aproape.

Toate anvelopele produse de Tufo sunt fabricate manual in Cehia si din ce am discutat cu ei planuiesc sa ramana asa. Desi va poate veni greu a crede inca se pot produce piese premium in Europa la preturi competitive!

Tufo XC12 TR 

Profilul anvelopei XC12 combina rezistenta mica la inaintare si gripul in diverse conditii meteo facandu-l excelent pentru all-around. Exceptie face noroiul foarte moale si lipicios.

Tufo XC13 TR

XC13 este conceput in special pentru uscat, avand o rezistenta mica la inaintare si grip foarte bun in curbe.

 

Ambele anvelope au caracteristici identice:

Dimensiune: 2.25×29″

Tip: TR / Tubeless Ready

Greutate: 700 grame

Presiune: 2-3.5 bar (30-50 psi)

Culoare: negru

TPI: 210tpi (pe lateral), 375tpi (pe calea de rulare)

Protectie antipana: Vectran Puncture Barrier

 

Au fost primele anvelope care dupa mult timp ne-am gandit sa le montam pe roti … fara sealant. Iar peste noapte nu au pierdut nici macar 1 singur psi.

Evident odata ce-am iesit afara n-am vrut sa ne fortam norocul si am pus cate 100ml de Tune One Shot in fiecare anvelopa. In plus au fost montate pe niste jante cu interior de 25mm si insertie PTN RaceLine.

Din surse “secrete” am aflat ca putem merge la o presiune mai mica decat stim noi si eram obisnuiti cu alte modele de anvelope, pentru ca Tufo se va descurca excelent. Asadar am inceput cu 1.1 bar (16 psi) pentru roata fata si 1.2 bar (17.5 psi) dar am redus pana la 1 bar (14.5 psi) pentru fata si 1.1 bar spate (16 psi).

Dar sa revenim cu testul lor.

In prima faza am montat XC13 fata/spate pentru ca era uscat (beton) afara si am zis ca face fata, mai ales ca treceam de la Schwalbe Thunder Burt. Gumele s-au comportat excelent. Mult peste ceea ce am sperat. Si nu exageram. Macadam, pamant afanat, nisip, radacini, pietre, you name it. Au rulat excelent. Apoi a venit ploaia si am iesit pe ud cu ele. De la putin umed pana la noroi. Au inceput sa-si gaseasca limitele cand noroiul a fost destul de mare, dar pana atunci au fost, repet, mult peste asteptarile noastre. A fost momentul cand am montat pe roata fata XC12, care are un profil usor mai agresiv si crampoane mai mari pe lateral (doar un pic). In conditii umede am observat o imbunatatire a gripului in curbe, fara a simti nici o incetinire pe plat sau urcari.

Ne-am zis sa punem XC12 si pe roata spate. Am inceput tot cu noroiul si s-au descurcat foarte bine. Intr-adevar nu era argilos dar totusi era mai alunecos decat de obicei. Pietre si radacinile ude pe care de mutle ori aveam … emotii au fost trecute fara prea mari griji. Apoi norii s-au risipit, cum ar zice un cunoscut autor, s-a uscat prin padure iar noi am ramas cu XC12. Parca eram un tren pe sine, fara cea mai mica urma de deraiere.

Datorita TPI-ului urias rar vazut pe la orice anvelopa, chiar si cele premium, sunt niste gume foarte comode, trec usor peste obstacole, iar protectia de pe calea de rulare, dar mai ales de pe lateral ne-a protejat de necazuri. Momentan nu am avut nici un fel de problema.

Asadar, cred ca am ajuns la o concluzie. Aceste gume sunt cele mai faine si mai bune pe care ne-am dat vreodata si greutatea usor mai mare (700 de grame fata de 670 cat are o alta guma premium cu protectie) nu s-a simtit deloc la accelerare sau mentinerea vitezei pe plat.

Pracitc, daca sa ne luam dupa altii, primeste 5* din tot atatea posibile. Fara sa exageram.

Pentru cei care merg preponderent pe uscat recomandam cu incredere XC13 fata/spate. Daca vrei un plus de incredere poti merge pe XC13 spate si XC12 fata, iar daca vrei niste gume all around XC12 sunt pentru tine.

La momentul testului pretul lor este de 232 de lei bucata.

Importator Tufo in Romania este Cycle Master, unde gasiti aceste modele, dar si altele, de MTB, sosea sau cyclocross.

Daca cumva aveti intrebari despre aceste gume, lasati-ne un comentariu. Stiti voi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.