Pepi’s Tire Noodle sau pe scurt PTN. V-am povestit pe larg despre ele acum mai bine de un an. De atunci le-am tot testat. In toate marimile, grosimile, aplicatiile. Si am testat/testam si alte branduri dar momentan nu s-au ridicat la nivelul celor de la PTN. Promitem ca revenim cu review pentru fiecare in parte. Pentru ca multi se dau cu parerea folosind un singur model.

Pe cand am inceput sa ne dam cu PTN erau doua variante:

  • RaceLine: insertia usoara, cu o rezistenta limitata, ideala pentru cursele unde fiecare gram conteaza.
  • RokkLine: insertia de zi cu zi, cu durabilitate mai mare, ideala chiar si pentru ebike-uri
  • R-Evolution*: varful de gama, cel mai bun raport rezistenta/greutate, design special (*acesta n-a fost testat suficient pana la publicarea acestui articol)

PTN vine cu doua tipuri de valve

  • Standard de alama pentru modelele RaceLine si RokkLine
  • Lufty, de aluminiu pentru R-Evolution, sau separat ca upgrade pentru Race si RokkLine – cu 50% mai usoare decat cele de alama

Ambele modele sunt de foarte buna calitate si suficient de lungi pentru orice tip de janta, chiar si cele chinezesti de carbon.

Nu e diferenta doar de greutate, dar si de forma, in ambele variante aerul iesind prin lateral nefiind afectata valva de presiunea pusa de insertie.

Care sunt caracteristicile principale ale insertiilor PTN?

  • sunt compatibile cu sistemele Tubeless Ready.
  • sunt folosite de rideri din intreaga lume, inclusiv Campioni Mondiali, Europeni, Nationali, castigatori de Cupa Mondiala
  • protectie mai buna a jantei impotriva loviturilor
  • posibilitatea de a merge cu o presiune mai mica a anvelopelor, imbunatatind tractiunea si controlul
  • nu trebuie schimbat nimic la configuratia rotilor
  • compatibile cu orice janta, nu exista nici o restrictie de la producatori
  • sistem de amortizare pentru un ride mai comfortabil
  • functia Run Flat iti permite sa mergi pana la punctul de asistenta tehnica

Cand ai un set de roti premium, nu vrei sa le lovesti (mai ales daca au costat cateva mii de euro si sunt din carbon). Cand ai o anvelopa buna nu vrei s-o tai. Cand mergi la curse vrei o aderenta cat mai buna si o rezistenta la inaintare cat mai mica.

Marimi:

  • S (latimea exterioara a jantei intre 23 si 35mm),
  • M (latimea exterioara a jantei intre 27 si 38mm),
  • L (latimea exterioara a jantei intre 35 si 48mm).

 

Pepi’s Tire Noodle a fost testat pe urmatoarele seturi de roti/modele de jante:

  • Tune BlackBurner XC Carbon
  • Tune BlackBurner Skyline Carbon
  • Duke Lucky Jack SLS 299
  • Stan’s No Tubes Crest MK3
  • Stan’s No Tubes Flow MK3
  • Ryde Trace M23 OS
  • Ryde Trace 22
  • Ryde Trace Trail
  • WTB I25
  • WTB I29
  • DT Swiss EX511

Urmatoarele anvelope:

  • Schwalbe Thunder Burt
  • Schwalbe Racing Ray
  • Schwalbe Racing Ralph
  • Schwalbe Magic Mary
  • Schwalbe Hans Dampf
  • Schwalbe Rock Razor
  • Maxxis Ikon
  • Maxxis Rekon Race
  • Maxxis High Roller II
  • CST Jack Rabbit II
  • Continental Cross King
  • Continental Race King

Si urmatoarele sealant-uri:

  • Tune One Shot
  • Stan’s Tire Sealant
  • Stan’s Race Sealant
  • Fakir
  • Peanty’s Tubeless Sealant

Toate astea in diverse combinatii. Evident, acum va dati seama ca nu am pus gume de XC pe roti de Enduro si vice versa.

Alte chestii interesante despre PTN, pe care probabil nu le stiati: Nino Schurter foloseste aceste insertii, impreuna cu echipa lui, in detrimentul altor modele pentru ca ofera cea mai buna protectie impotriva taieturilor laterale si cea mai mica rezistenta la inaintare. Si cred ca stiti ce pretentii are Nino… Pe langa asta sunt o gramada de alte echipe de Cupa Mondiala (XC si DH deopotriva), EWS, dar si sporitivi aspiranti care vor sa profite de avantajele insertiilor.

De ce e nevoie de insertii in zilele noastre?

Traseele sunt mult mai dificile, mai tehnice si bike-urile mult mai capabile decat acum 5-10 ani si presiunea mai mare a anvelopelor nu este o solutie pentru prevenirea penelor, a taieturilor de cauciuc sau a lovirii ireparabile a jantelor, care nu se multe ori mai nou sunt de carbon si nu sunt tocmai ieftine. In plus, presiunea mai mare duce la o tractiune mai slaba a noilor anvelope. De asemenea anvelopele sunt mai usoare cu TPI de cele mai multe ori mai mare, care ii asigura o suplete mai buna dar in acelasi timp sunt si mai expuse.

Mituri despre PTN?

Insertiile PTN:

  • NU absorb sealant.
  • NU sunt doar o simpla spuma
  • NU sunt la fel cu alte produse de acelasi gen existente pe piata

Montajul insertiilor PTN

Acesta poate fi mai dificil la prima incercare, mai ales din cauza lipsei de experienta. Deja a la a doua roata totul vine mai natural, deci tine doar de exercitiu pana la urma. Un magazin care monteaza in mod obisnuit nu ar trebui sa aiba nici un fel de problema. Pentru asta ai nevoie de niste leviere de plastic de buna calitate (noi folosim cele de la Crank Brothers si Pedro’s) si 1-2 curele de ratrapa, mai ales pentru anvelopele care s-ar fi montat mai dificil si fara PTN. Acestea din urma nu-s necesare dar ajuta muuult si scurteaza simtitor timpul de montare a anvelopelor

Uite niste pasi care noua ne-au facut montajul mai usor:

  1. Se monteaza anvelopa pe o parte
  2. Se introduce valva + insertia
  3. Se monteaza 4/5 din cealalta parte a avelopei si se pune cate o curea de ratrapa (bine stransa) pe capete
  4. Se introduce sealant-ul
  5. Se ia levierul si se monteaza restul de 1/5 din anvelopa pe janta
  6. Se ia pompa si se umfla.

Nu am avut nevoie nici de compresor nici de Tire Booster-ul de la Schwalbe pentru a umfla anvelopa deoarece insertia preseaza foarte bine pe bead-ul anvelopei, nelasand aerul sa iasa.

Testul in sine

Le-am folosit la ture la munte, curse de XC (chiar si in World Cup), Marathon, Stage Race, Enduro, in bike-park-uri si in iesirile de zi cu zi.

Feeling-ul a fost imbunatatit, si nu vorbim doar de efectul placebo, deoarece am putut reduce presiunea aproximativ cu 20-30% fata de setarile initiale, imbunatatind astfel tractiunea si grip-ul in curbe. Nu am mai dejantat niciodata deoarece insertia pune presiune pe marginea anvelopei si astfel ca in conditii de ride normal nu prea ai cum sa dejantezi nici tu.

Iti ofera si siguranta peste radacini, cum se poate vedea in clipul de mai jos, unde chiar daca exista o compresie destul de mare a anvelopei, janta nu atinge deloc radacina.

De asemenea PTN mentine foarte bine forma anvelopei asa ca riscul de a taia anvelopa pe lateral scade dramatic.

Din fericire, sau din pacate, nu stim care parte a paharului s-o vedem, nu am facut pana si nu am testat cum e cu “Run Flat”-ul, dar din auzite, ar functiona foarte bine.

Am ajuns sa ne dam in cursa cu Schwalbe Thunder Burt la a doua etapa din Cupa Clujului, inainte sa ne vina “valorile” in tara si sa intram in carantina. Semi slick-uri pe noroi, cu 0.9 bari fata si 1.0 bari spate, fara a avea mai multe probleme decat orice alt rider care s-a dat cu gume de noroi.

Avantaje

  • cam cel mai usor sistem de acest gen de pe piata
  • preturi foarte bune
  • testat si folosit de toate categoriile de rideri
  • compatibil cu orice sistem tubeless
  • diverse marimi si diametre astfel ca poate fi montat pe orice tip de bike
  • imbunatateste tractiunea si controlul
  • nu absoarbe sealantul
  • raport calitate/pret/greutate excelent

Dezavantaje

  • se monteaza greu in prima faza, mai ales fara experienta
  • ai nevoie de leviere sa poti monta/demonta anvelopa

Unde gasiti Pepi’s Tire Noodle?

Importator unic in tara e Cycle Master, unde de altfel e si pe stoc, dar sunt mai multi dealeri in cele mai importante orase.

In aceste momente, va recomandam si chiar va rugam sa sprijiniti aceste magazine locale, pentru ca dupa aceasta carantina ele vor continua sa organizeze curse, sa sponsorizeze sportivi, sa sustina scena din Romania.

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.