Ieri, 6 februarie a fost lansat cu mare fast noul Sram Red eTap AXS, Sram Eagle AXS si Rock Shox Reverb AXS.

AXS vine de la “access” care si in romana se traduce identic: acces. Sram a spus ca e accesul spre noi tehnologii. Practic componentele sa fie conectate intre ele iar acestea sa fie personalizate pentru stilul si gustul fiecaruia.

N-o sa stam sa va aratam poze de “catalog” pentru ca oricum am fost primii in Romania care v-am aratat prototipurile folosite in Noiembrie anul trecut. Desi acum tinem sa credem ca acelea erau deja produsele finale, iar riderii le testau in conditii de concurs. E miraculos ceea ce poate face o bucata de banda izolatoare.

Dar haideti sa discutam deschis despre noul Red eTap AXS:

  • Preturile: vor fi cuprinse pentru grupuri intre 2800 € si 4120 € in functie de configuratie
  • Vor exista atat frane disc precum si frane mecanice pe janta, stiti voi, pentru “clasici”
  • Angrenajele vor fi de 2 tipuri: cu o foaie sau cu doua foi, cu sau fara power meter
  • Datorita casetei care incepe de la un pinion de 10 si poate ajunge pana la 33, foile angrenajului vor fi mai mici, pana la o combinatie de 35-48.
  • Daca tot am discutat de pinioane mai sus, evident apare o caseta noua XDR, dar e un XD mai lat putin, putand fi folosite pinioane XD + un distantier de 1.8mm
  • Noul eTap AXS NU va fi compatibil cu vechi Sram Red eTap. punct.
  • In schimb va fi compatibil cu telefoanele destepte prin bluetooth, pentru a putea sa ti le regla
  • Cu toate ca nu poti regla viteza schimbatorului spate, aceasta creste daca folosesti o transmisie 1x
  • Bateriile sunt identice cu vechiul eTap, tin cam 60 de ore aproximativ (oare iarna cat duc?), dureaza o ora sa incarci o baterie iar statusul acestora poate fi indicat si pe multe GPS-uri existente pe piata.
  • Manetele de schimbator folosesc baterii CR2032 care au o durata de viata de aproximativ 2 ani, in functie de cat pedalezi si cat schimbi vitezele
  • Schimbatoarele pot fi programate in mai multe moduri: secvential, compensatoriu (adica schimbi manual foile, si schimbatorul spate merge automat in mod compensatoriu)
  • Totusi pentru a le folosi in Zwift sau alte programe asemantorii, trainerul direct trebuie sa aiba caseta XDR
  • Sram Red eTap ESTE compatibil cu schimbatoarele Sram Eagle AXS
  • De ce arata lantul ca si cel de la BMX-uri? Placile exeterioare sunt mai subtiri si atunci pentru a mentine rezistenta au lasat materialul in partea de sus a lantului.
  • Lanturile Eagle NU sunt compatibile cu eTap AXS
  • Lantul eTap AXS NU este compatibil cu Sram Eagle deoarece este mai ingust.
  • Durata de viata a noului lant ar trebui sa fie cel putin la fel de mare ca si in cazul lantului de 11 viteze, conform celor de la Sram.
  • Noile discuri de frana vor fi de 160 sau 140mm, suficient pentru aplicatiile de sosea sau cyclocross
  • Placutele de frana a noilor frane vor fi la fel ca si la cele vechi, sau la Sram Level, etc. Stoc vor veni organice, iar aftermarket gasiti organice sau metalice

In mare cam asta e de spus despre noul Sram Red eTap AXS. Dar daca aveti intrebari, incercam sa va raspundem.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit