Ieri, 6 februarie a fost lansat cu mare fast noul Sram Red eTap AXS, Sram Eagle AXS si Rock Shox Reverb AXS.
AXS vine de la “access” care si in romana se traduce identic: acces. Sram a spus ca e accesul spre noi tehnologii. Practic componentele sa fie conectate intre ele iar acestea sa fie personalizate pentru stilul si gustul fiecaruia.
N-o sa stam sa va aratam poze de “catalog” pentru ca oricum am fost primii in Romania care v-am aratat prototipurile folosite in Noiembrie anul trecut. Desi acum tinem sa credem ca acelea erau deja produsele finale, iar riderii le testau in conditii de concurs. E miraculos ceea ce poate face o bucata de banda izolatoare.
Dar haideti sa discutam deschis despre noul Red eTap AXS:
- Preturile: vor fi cuprinse pentru grupuri intre 2800 € si 4120 € in functie de configuratie
- Vor exista atat frane disc precum si frane mecanice pe janta, stiti voi, pentru “clasici”
- Angrenajele vor fi de 2 tipuri: cu o foaie sau cu doua foi, cu sau fara power meter
- Datorita casetei care incepe de la un pinion de 10 si poate ajunge pana la 33, foile angrenajului vor fi mai mici, pana la o combinatie de 35-48.
- Daca tot am discutat de pinioane mai sus, evident apare o caseta noua XDR, dar e un XD mai lat putin, putand fi folosite pinioane XD + un distantier de 1.8mm
- Noul eTap AXS NU va fi compatibil cu vechi Sram Red eTap. punct.
- In schimb va fi compatibil cu telefoanele destepte prin bluetooth, pentru a putea sa ti le regla
- Cu toate ca nu poti regla viteza schimbatorului spate, aceasta creste daca folosesti o transmisie 1x
- Bateriile sunt identice cu vechiul eTap, tin cam 60 de ore aproximativ (oare iarna cat duc?), dureaza o ora sa incarci o baterie iar statusul acestora poate fi indicat si pe multe GPS-uri existente pe piata.
- Manetele de schimbator folosesc baterii CR2032 care au o durata de viata de aproximativ 2 ani, in functie de cat pedalezi si cat schimbi vitezele
- Schimbatoarele pot fi programate in mai multe moduri: secvential, compensatoriu (adica schimbi manual foile, si schimbatorul spate merge automat in mod compensatoriu)
- Totusi pentru a le folosi in Zwift sau alte programe asemantorii, trainerul direct trebuie sa aiba caseta XDR
- Sram Red eTap ESTE compatibil cu schimbatoarele Sram Eagle AXS
- De ce arata lantul ca si cel de la BMX-uri? Placile exeterioare sunt mai subtiri si atunci pentru a mentine rezistenta au lasat materialul in partea de sus a lantului.
- Lanturile Eagle NU sunt compatibile cu eTap AXS
- Lantul eTap AXS NU este compatibil cu Sram Eagle deoarece este mai ingust.
- Durata de viata a noului lant ar trebui sa fie cel putin la fel de mare ca si in cazul lantului de 11 viteze, conform celor de la Sram.
- Noile discuri de frana vor fi de 160 sau 140mm, suficient pentru aplicatiile de sosea sau cyclocross
- Placutele de frana a noilor frane vor fi la fel ca si la cele vechi, sau la Sram Level, etc. Stoc vor veni organice, iar aftermarket gasiti organice sau metalice
In mare cam asta e de spus despre noul Sram Red eTap AXS. Dar daca aveti intrebari, incercam sa va raspundem.