Schwalbe X-One All Around este o anvelopa de cyclocross foarte faina. Stim ca nu e bine sa incepem cu concluzia finala, dar nu am mai putut astepta. Sa va zicem si de ce:

  • Este tubeless ready / una din putinele anvelope de CX tubeless ready veritabile, avand peretii laterali mai grosi pentru a evita “burpingul” (pierderea de aer nedorita de la presiunea prea mica)
  • Dupa cum spune si numele este un “all arounder” veritabil, dar face fata cu brio indiferent de conditiile meteo
  • Are o latime reala de 33mm, fiind latimea maxima admisa de UCI in cursele de CX

Cursele de cyclocross au luat un avant considerabil in acest sezon prin cupele organizate atat privat cat si prin Federatia Romana de Ciclism. Astfel am avut si noi ocazia sa-l testam in diverse conditii meteo. Iarba, pamant uscat sau noroi, pietris, asfalt, putina zapada si altele.

Au o greutate declarata de 370 de grame, in realitate cele primite de noi la test avand 400 de grame, ceva mai grele decat anvelopele “clasice” de cyclocross, dar de inteles avand in vedere capabilitatile tubeless.

Am mers cu ele atat cu camera cat si tubeless ready pentru a vedea diferentele. Jantele folosite au fost WTB I19 si Ryde Pulse Comp Disc, WTB-ul avand o latime interioada de 19mm iar Ryde-ul de 21. Atat cu camera cat si tubeless au fost usor de montat cu o pompa de podea. Personal am vazut ca anvelopele s-au asezat mai bine pe janta de 21mm.

Nu am facut nici o pana, indiferent de set-up-ul folosit. Crampoanele, chiar daca sunt mici si usor rotunjite ofera atat grip cat si tractiune foarte buna, iar rezistenta la inaintare nu a fost diferita vizibil fata de alte anvelope mai usoare. Iar spatiul dintre acestea este foarte bun pentru a elimina pamantul care s-ar putea strange.

Cu putin exercitiu am descoperit ca limitele acestor anvelope in viraje este foarte departe de ce ne-am fi gandit initial, adica puteam sa ne inclinam mai tare si la o viteza mai mare decat am estimat, lucru foarte incurajator.

Au fost folosite la o presiune de aproximativ 30-35 psi, in functie de teren, dar Scwhalbe recomanda minim 40psi. Ca si sealant am folosit mai multe: cel de la Schwalbe (produs de NoTubes), Tune One Shot si Peaty’s Tubeless Sealant. Cu toate am avut performante asemanatoare, fara diferente notabile.

Ca si concluzii finale, este o anvelopa excelenta de all around, in special daca nu ai mai multe seturi de roti/anvelope disponibil.

Dupa cum am mai spus ne-am placut foarte mult si pe uscat, si pe ud, si pe noroi, chiar si pe sol inghetat, oferind increderea de care ar avea nevoie orice sportiv intr-o cursa.

In cazul in care vrei ceva strict de uscat exista X-One Speed, sau daca noroiul e foarte mare X-One Bite e solutia.

Asadar pentru sezonul viitor de cyclocross, Schwalbe X-One All Around TLE este cu siguranta un pretendent la primul loc in clasamentul anvelopelor testate pana acum de noi

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit