Doua noi anvelope de la Schwalbe isi unesc fortele pentru a face fata traseelor moderne de cross country: Racing Ray pentru roata fata si Racing Ralph pentru roata spate, producatorul german setand astfel un nou standard.

Le avem si noi la test de cateva luni si chiar daca am dorit sa facem o prezentare initiala, consideram ca acest review este mai potrivit.

Dupa cum ati vazut poate si in transmisiunile live ale Cupei Mondiale, traseele s-au dezvoltat si au devenit mult mai dificile si mai agresive. Bicicletele au suferit si ele modificarile, insa anvelopele au ramas putin in spate.

Cu Racing Ray si Racing Ralph am simtit ca suntem insa acolo, pe drumul cel bun.

Racing Ray, pe fata: crampoane agresive si abordarea virajelor cu incredere. Cam asa e pe scurt. Crampoanele de pe mijloc ofera o franare foarte buna, iar cele de pe lateral asigura gripul in curbe. Chiar daca are un aspect agresiv, ruleaza foarte bine. Gaseste bine un echilibru intre grip si rezistenta scazuta la inaintare. Acesta este fabricat din noul compound Addix Speedgrip.

Racing Ralph, pe spate: Are un design nou fata de modelul actual (sau mai bine zis anterior?). Crampoanele mari (nu inalte) de pe mijloc ofera o franare dar si o tractiune excelenta in cele mai multe conditii meteo, avand un grip excelent pe aproape orice teren, dar totodata avand capabilitatea de a nu retine pamantul intre crampoane. Fie ca e vorba de viteze mici sau mari, iti ofera acel sentiment de incredere de care ai nevoie, mai ales in curse. Acesta are in compozitiei Addix Speed, compound recomandat pentru roata spate.

Totusi, dupa parerea noastra, in cazul in care traseul este foarte uscat se poate merge pe Racing Ralph si pe fata, pentru a reduce rezistenta la inaintare iar daca vorbim de hardpack, pentru roata spate recomandam Thunder Burt.

Ambele cauciucuri au tehnologia Easy Tubeless si protectie sporita cu Snake Skin.

Noi am reusit sa umflam cu o pompa de sosea, lejer si le-am testat cu doua tipuri de sealant: Tune One Shot si Peaty’s Tubeless Sealant. Cu toate ca au la activ aproape 2000 de km, nu am facut nici o pana (am luat spini dar sealantul si-a facut treaba), dar pana in acest moment nu le-am taiat.

Am avut la test varianta de 2.25, avand un volum suficient de mare pentru a fi comode si in acelasi timp rapide. Carcasa e suficient de rigida pentru a merge la presiuni de 1.6-1.7 bari in conditii normale. Cand ne-am dat pe noroi am scazut presiunea la 1.5-1.6 bari, deorece viteza in abordarea traseelor a fost mai mica, iar gripul a ramas excelent.

Pana acum le-am folosit pe niste roti Tune BlackBurner Carbon, cu un interior de 25mm, care ofera latimea din imginile din galerie si pe niste roti cu jante Ryde Trace 22, cu interior evident de 22mm, dar care nu fac anvelopele sa fie mai inguste decat cu aproximativ 2-3mm.

 

Racing Ray:

Rezistenta la inaintare: 4/5

Grip: 5/5

Protectie: 4.5/5

Greutate: 4/5

 

Racing Ralph:

Rezistenta la inaintare: 4.5/5

Grip: 4.5/5

Protectie: 4.5/5

Greutate: 4/5

 

Nu ne putem pronunta inca ca si durabilitate, dar in cazul uzului intensiv ar trebuia sa tina cel putin un sezon, cu mentiunea ca Racing Ray, fiind pe fata tine si mai mult.

Am fost placut surprinsi de aceste noi anvelope, le vom folosi in continuare si vi le recomandam si voua cu incredere.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit