Toata lumea a auzit de Full Speed Ahead sau pe scurt FSA, asa ca orice introducere e oarecum de prisos.

Trecem direct la subiect si azi va povestim putin de noul lor angrenaj modular: FSA SL-K Modular Adventure BB386EVO cu placi sub-compacte. Da, e un nume lung, complicat dar totul e pentru a simplifica multe lucrururi.

S-au facut niste cercetari si s-a descoperit ca raportul 50-11 pe sosea este folosit aproximativ 1% din timpul petrecut pe bicicleta iar in cazul noilor biciclete de gravel mai putin de atat. Asa ca FSA s-a gandit la un angrenaj care atinga necesitatile ciclistilor din aceasta categorie.

Angrenajul in cauza vine cu o placa mare de 48 sau 46, care se fixeaza direct pe bratul de angrenaj, si o placa mica de 32 sau 30 care se prinde de placa mare. Atingand acest potential al foilor mai mici, tot mai multa lume poate “ataca” urcari mai lungi si mai grele fara a se  gandi ca vor trebui sa se dea jos de pe bicicleta.

Axul angrenajului BB386EVO asigura compatibilitatea cu o larga varietate de cadre iar bratele modulare cu mai multe combinatii de foi. Noi am testat variant de 175mm, cu 48/32. Suficient atat pentru coborari, plat dar ideale pentru urcari.

Angrenajul FSA SL-K Modular Adventure BB386EVO are urmatoarele caracteristici generale:

  • Brate de carbon hollow cu finish UD
  • Ax de aluminiu AL7050 BB386EVO
  • Fixare direct mount a placii mari si cu BCD 90 pentru placa mica
  • Functioneaza cu toate sistemele Shimano si Sram de 10 sau 11 viteze
  • Q-Factor de 146mm

Angrenajul este putin diferit fata de ceea ce produce Shimano sau Campa in acest moment care au schimbat prinderile la 4 suruburi dar nu ofera placi sub-compacte. De altfel AbsoluteBLACK este singurul producator de placi de angrenaj care are placi sub-compacte pentru firmele ante mentionate.

Greutate angrenajului fara monobloc este de 667 grame (175mm, 48/32), ceea ce e foarte bine. Noi am testat in combinatie cu un monobloc BB30 pe o bicicleta Cannondale CAADX SE. Rulmentii s-au montat foarte usor cu o presa speciala, iar de scos afara se pot face cu cheia FSA BB30 E00119 si un ciocan de cauciuc.

Am folosit angrenajul in toate conditiile meteo posibile si acesta a mers excelent. Schimbul vitezelor de pe placa mica pe placa mare si vice-versa s-a facut bine de fiecare data, fara nici un fel de rateu.

Foile nu au prezentat prea mare uzura nici dupa aproximativ 2000 de km, comportandu-se mult mai bine decat foile originale FSA Vero care au venit pe angrenajul Cannondale SI de pe bicicleta. De fapt putem spune ca alea sunt chiar nasoale comparativ cu SL-K-urile testate.

Angrenajul este livrat cu o folie de protectie a bratelor, in cazul in care atingi cu piciorul dar capatul dinspre pedale este destul de expus, mai ales daca iesi pe offroad. Cel testat de noi a prins cateva pietre si a suferit niste zgarieturi, supericiale ce-i drept.

Cu siguranta nu este un upgrade ieftin, la aproximativ 300 de euro dar pentru cei care nu sunt fani Shimano sau Campa, sau pur si simplu vor un angrenaj de carbon rigid si usor, este o varianta de luat in calcul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit