VLA_1255

Mai pe la inceputul sezonului v-am povestit pe larg despre Schwalbe si noile lor compound-uri pentru anvelope.

Cu toate ca exista o gramada de variante pe 26″, 27,5″ si 29″ noi am testat varianta 29er de 2.25 latime Light Skin cu compound ADDIX Speed, fiind in teorie cel mai rapid si mai usor (Racing Ralph, evident). Dupa cum ii sugereaza si numele a fost conceput pentru a face fata competitiilor si se preteaza pentru un teren de la hardpack la mediu.

Aveam un reper varianta anterioara PaceStar cu Snake Skin de aceeasi latime, deci puteam face relativ usor comparatiile. Ca sa fie cat mai “corect” testul am folosit aceleasi roti, mai precis niste jante Ryde Trace 22, despre care va vom vorbi intr-un material ce e in lucru.

Cu toate ca in specificatiile oficiale Schwalbe ar trebui sa aiba undeva la 560 de grame, ale noastre au avut 583 si 611 grame, cel din urma find cu 9.1% mai greu.

 

Carcasa Light Skin ne-a pus putin pe ganduri ca ar putea fi fragila dar momentan nu ne-a pus nici un fel de problema. De asemenea montarea anvelopelor tubeless s-a facut usor cu o pompa de picior. S-au sigilat rapid folosind 80ml de sealant Tune One Shot pentru fiecare anvelopa in parte. A pierdut o presiune de aproximativ 0.2 bari in prima noapte, iar dupa primele ture pierdea aproximativ 0.2 bari in 2-3 zile.

Racing Ralph ruleaza repede, dar cu siguranta nu mentine aceeasi viteza precum Thunder Burt, care e un semi-slick veritabil de altfel. Totui comparativ cu aceasta este mai predictibil si are o plaja de utilizare mult mai larga Thunder Burt. Cu toate astea daca e sa luam in calcul ca baietii de la Cannondale Factory Racing, mai precis Manuel Fumic si Maxime Marotte au folosit in Cupa Mondiala cel mai des Thunder Burt, probabil ca stiu ceva ce noi inca nu am aflat. Dar sa nu deviem de la subiect.

Tractiunea si franarea au fost excelente pe trasee atat mai afanate cat si pe poteci batatorite si uscate de padure. prea multa umezeala si noroi nu am prins dar varianta anterioara facea fata binisor si in acele conditii.

La o greutate de 70 de kg am folosit o presiune de 1.6 bari pentru roata fata si 1.7 pentru roata spate. Carcasa a fost destul de rigida si a rezistat bine la burp-uri. Nu am reusit sa dejantam cu toate ca de cateva ori am avut ceva emotii. Nici nu am lovit jantele pana acum. Chiar daca e ceva mai subtire la masuratoare volumul de aer este unul consistent absorbind bine micile socuri.

Cu toate astea Schwalbe ne atentioneaza ca acest model este “unul de competitie si ca durabilitatea si protectia la pana sunt limitate”.

Aceste lucruri practic sunt compromisul necesar pentru a avea o anvelopa rapida.

Per total parerea noastra e ca acest model e dedicat pentru curse de XCO unde stii traseul si nu risti sa tai anvelopa sau zone unde bolovanii ascutiti nu reprezinta o amenintare. Daca aveti emotii puteti alege varianta Snake Skin, ceva mai grea dar mai sigura. Dar e o anvelopa faina, care ne place !

 

Text / foto: Vlad Sabău

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit