VLA_1512

Ciclocrossul si gravel bike-urile au prins avant peste tot, pentru ca practic ai o cursiera cu care poti merge cam pe oriunde. Si cum la noi in tara drumurile nu-s intotdeauna cele mai bune acest tip de bicicleta poate fi o optiune buna. CaadX intotdeauna a fost un cadru avansat si usor de la Cannondale, special adaptat de la SuperX (varianta de carbon). Adica au aceeasi geometrie, difera doar materialul din care e confectionat cadrul.E bicicleta cu care duminica poti merge la concurs si lunea la serviciu.

Totusi tehnologia folosita il face usor si rigid, oferind in acelasi timp control bun si stabilitate atat pe sosea cat mai ales pe offroad.

Azi va voi povesti despre Cannondale CaadX SE 2018. SE fiind prescurtarea de la Special Edition. Nu doar nuanta Antracit in care a fost vopsit cadrul e speciala ci si echiparea. Grupul 105, frane disc mecanice TRP, angrenajul Cannondale SI care are niste rapoarte optime atat pentru sosea cat si pe gravel sau offroad si gumele late de 37mm.

Cablurile de frana intra in furca si cadru, fiind protejate de mizerie si apa, in schimb cele de schimbator raman afara pentru a putea fi schimbate usor. Totusi e o bicicleta de ciclocross. Ghidolina vine direct montata pe ghidon deci nu mai trebuie sa iti bati capul cu tutoriale de pe internet. Permite montarea a doi suporti de bidon astfel ca daca ai in gand sa faci o tura lunga, te poti hidrata linistit.

Angrenajul Cannondale SI e un plus maxim deoarece e usor configurabil. Totusi acest model vine cu un spider cu un BCD “nou” scos pe piata acum de FSA 120/90mm. Nu stiu sa zic daca e un plus sau minus. Asta pentru ca poti monta placi mai mici decat cele care intra pe un spider compact dar momentan nu gasesti altceva in afara de FSA care personal le vad putin cam … de tabla? Totusi schimba bine si nu flexeaza prea tare. Sper totusi ca absoluteBLACK sa scoata ceva compatibil curand.

Saua Fabric, care in teorie este OEM dar practic ofera acelasi comfort ca si modelul Scoop disponibil si aftermarket. Am mentionat anterior ca bike-ul vine cu gume de 37mm, dar personal cred ca intra si de 40 cu conditia sa nu intri in noroi. Tija de sa, pipa si ghidonul sunt Cannondale C3. Nu-s cele mai usoare dar cu siguranta isi fac treaba foarte bine.

Franele TRP mecanice ofera o forta buna de franare si o modulatie ok. Ambele placute se misca, precum franelor hidraulice si se regleaza usor si rapid. Practic nu trebuie sa citesti instructiunile pentru ati da seama cum ar trebui sa le reglezi. Bine, cu conditia sa ai cat de cat habar in acest domeniu. Eu am schimbat discurile standard cu niste Ashima AiRotor pentru ca am vrut sa economisesc niste grame.

Asadar consider ca e o alege inteleapta pentru cei care vor ceva usor adaptabil atat pentru ciclocross, sosea, gravel sau ture, descurcandu-se mai mult decat onorabil.

Pretul recomandat este de 1699 euro si poate fi achizitionata de la orice dealer Cannondale din tara, printre care si Cycle Master.

Revin si cu un review, de indata ce reusesc sa-mi formez o parere atat subiectiva cat si obiectiva

 

 

foto si text: Vlad Sabau

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit