vla_9461

Cannondale Slate vi se poate pare o bicicleta ciudata de sosea. O struto-camila. Ei bine doar vi se pare. E o bicicleta cu care poti merge pe orice sosea, chiar daca nu e asfaltata.

Un alt lucru ciudat ar fi rotile care au o dimensiune de 27.5, dar cu niste anvelope masive de 42mm. Acestea sunt la fel de inalte ca niste roti “clasice” de sosea de 23mm.

Cannondale Slate 105

Este modelul care l-am avut noi la test. Cadrul este identic la toate variantele de echipare iar in acest an a fost cel mai ieftin model de Slate. Are in dotare o furca Lefty Oliver Carbon, cu un travel de 30mm si o compresie special adaptata cursei. Angrenaj Cannondale SI cu prindere compacta dar foi de 36/52, echipare full 105 cu frane hidraulice si pinioane 11-28. Sa Fabric, anvelope Panaracer. Cam atat. Cablurile trase prin cadru ofera un aspect “curat” al bicicletei.

Testul

Am avut parte de diverse tipuri de sosele, drumuri si conditii meteo. Pentru a putea vedea cum se adapteaza bicicleta pe diverse suprafete am testat-o cu mai multe presiuni in anvelope. Latimea lor de 42 de mm ofera un comfort mult mai mare decat orice alta cursiera de pe piata. Pe langa comfort aderenta nici nu se compara, nivelul de incredere cu care atacam curbele fiind mult peste medie. Furca Lefty Oliver, chiar daca are o cursa de 30mm, este arhisuficienta indiferent de situatie. Cadrul chiar daca este de aluminiu este relativ usor, chainstay-urile scurte de 405mm impreuna cu unghiul “slack” al furcii ofera o manevrabilitate sporita atat la viteze mici dar un plus de stabilitate si cand viteza creste, mai ales pe offroad. Evident Lefty-ului ii poate fi reglata compresia in functie de greutate, de asemenea si revenirea sau poate fi blocat din buton PBR, daca e cazul. Axul rotii spate X12 face o legatura faina intre chainstay-urile si seatstay-urile aplatizate pentru a spori si de acolo absorbtia microvibratiilor.

Cu toate ca este un bike mult mai comod pe drumuri de macadam, anvelopele slick nu-s cele mai recomandate pentru padure, in perioada asta cand frunzele cad si-s alunecoase. Totusi poti face fata cu brio daca nu ai alta varianta si trebuie s-o iei prin padure. Pe sosea, in special una care nu-i proaspat asfaltata, nu are nici un fel de concurenta in termeni de comfort. Punct. O fi o idee mai lenta decat o cursiera “clasica” dar comfortul este similar celui oferit de un MTB cu rotile lasate destul de moi.

Pozitia este una destul de racing, deci aici nu a fost nimic ciudat. Franele disc Shimano ofera o forta de franare foarte buna cu toate ca modulatia nu era neaparat pe gustul meu (aici sunt subiectiv). Grupul Shimano 105 functioneaza bine. Singurul lucru care nu-l vad util pentru un astfel de bike este raportul de viteze 36/52 fata si 11-28 pinioanele… Angrenajul fiind compact eu as fi optat pentru niste placi 34-50 si niste pinioane 11-32, mai ales ca este un grup cu 11 viteze. Sau un raport cu o singura foaie de 44 si pinioane 10-42, cum exista pe varianta de top echipata cu Sram Force 1. Un alt dezavantaj ar fi lipsa prea variata de anvelope disponibile pe piata. Totusi Schwalbe spre exemplu are noul model G-One All Around cu o latime de 40 de mm, care cu siguranta se va descurca ceva mai bine pe drumurile de macadam. Ideea e faptul ca cu o astfel de bicicleta sigur n-am merge la o cursa de sosea in care sa avem nevoie de rapoarte de genul asta ci mai degraba la antrenament sau la ture epice care aproape la fiecare intersectie sa dai cu banul unde s-o iei.

Daca totusi ai vrea sa pui niste roti de sosea ar merge dar cu niste anvelope de maxim 28mm. Cele de ciclocross nu merg datorita chainstay-urilor scurte.

Concluzia

Bicicleta ofera o idee total diferita despre comfortul care-l are o cursiera. In bine. Pozitia este si ea foarte comoda si naturala. Echipare este buna iar pe masura ce transmisia se uzeaza se poate opta pentru niste rapoarte potrivite fiecaruia. Pretul este ceva mai mare decat in cazul unei cursiere echipate similar dar este justificat. Cannondale spune ca bicicleta nu intra in categoria “gravel” ci “all road”. Eu as zice ca mai degraba ar trebui denumita in “all road” dar nu stiu in ce masura ar fi de acord cei de la Audi.

Eu unul, nefiind un participant la cursele de sosea, bicicleta asta ar fi ideala pentru mine.

Cannondale este importat in Romania de Extreme Riders Distribution iar un Cannondale Slate va puteti comanda de la orice dealer din tara.

Text, foto, video: Vlad Sabau

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit