tune_one_shot_01

Tune a lansat la Eurobike in 2015 un nou produs. Este vorba de noul lor lichid anti-pana denumit “One Shot”. Numele este reprezentativ pentru produs pentru ca e nevoie de o cantitate mai mica de “sealant” decat in cazul altor produse.

“One Shot” nu contine latex sau amoniac, ceea ce-l face mai prietenos cu mediul inconjurator. De asemenea este unul din putinele produse de pe piata, daca nu cumva singurul, care poate fi folosit in combinatie cu cartuse de CO2, fara a afecta compozitia. In cazul altor modele “sealantul” in combinatie cu CO2-ul se “branzea” si nu mai avea nici un efect.

De asemenea durata de “viata” a acestui lichid este semnificativ mai lunga tocmai datorita lipsei de latex sau amoniac. “One Shot” este optimizat pentru a putea fi folosit tubeless atat pentru mountainbike cat si pentru sosea pentru a oferi o protectie de incredere impotriva penelor sau micilor taieturi in anvelopa, fara a provoca reactii chimice care sa afecteze anvelopa, janta sau fondul de janta. Acesta poate fi folosit si in camere care au valva demontabila sau cauciucuri tubulare.

“One Shot” este eficient de la -10 pana la 80 de grade Celsius si in medie ramane eficient intre 9 si 12 luni, in functie de conditiile locale si de cantitatea folosita.
Cantitati recomandate / cauciuc:
1.0“ – 2.4“: 60-90ml
2.5” – 4.0″: 90-120ml

Testul propriu-zis:

Avand in vedere ca de-a lungul anilor am testat o multime de roti, anvelope si sealant-uri, ne-am facut o idee despre aceste produse si stiam cam la ce sa ne asteptam.

Am avut la dispozitie mai multe seturi de roti si anvelope pentru test. Jantele au fost Tune Dreckschleuder, Ryde Trace XC, Ryde Trace Trail si ZTR Crest. Anvelopele testate au fost Michelin Wild Racer 2.1, Schwalbe Racing Ralph Evo Snake Skin 2.25, Schwalbe Hans Dampf Evo 2.25, Continental Race King Race Sport.

De la Michelin nu stiam la ce sa ne asteptam pentru ca era primul model care l-am facut tubeless. In schimb Continentalul nu este neaparat o anvelopa tubeless si are peretii destul de subtiri si moi. Cu Schwalbe eram familiarizati.

Cantitatea de lichid a fost variabila dar rezultatele au fost peste asteptari. Michelin-ul a fost umflat la 1.9 bari, Schwalbe Racing Ralph la 1.8, Hans Dampf la 1.6 si Race King-ul la 2.0 bari.

Am folosit diverse modele de valve tubeless si fond de janta (Tune, No Tubes)

In decurs de o luna de zile, in care am folosit aceste anvelope alternativ, singura anvelopa care a pierdut 0.15 bari a fost Conti-ul, ceea ce era oarecum de asteptat. El a fost si intepat de cateva ori in spini, mai mici si mai mari. In toata aceasta perioada nu am umflat rotile deloc, ceea ce pentru noi a fost o surpriza.

Nu am folosit nici un fel de “aplicator” ci a turnat direct sealant-ul in anvelopa inainte de a-l monta pe janta. Umflarea rotilor a fost posibila cu pompa, in casa. Una din anvelope a fost umflata cu un cartus CO2 pentru a verifica cele spuse de Tune. Au avut dreptate pentru ca inca se pare ca e la fel de multa solutie in avelopa in stare lichida ca inainte.

Curand vom testa “One Shot” si in camere si gume tubulare pentru a vedea cum se comporta.

Concluzii:

Produsul este peste asteptari si il recomandam tuturor care cauta un sealant bun, mult peste media celor existente momentan pe piata.

Cat costa si de unde il puteti cumpara:

Pretul unui flacon de 1l este de 155 de lei si poate fi achizitionat de la Cycle Master, importatorul Tune in Romania sau de la dealerii autorizati.

 

Daca aveti intrebari, lasati-ne un comentariu si va raspundem cu drag, in masura in care stim.

Text si foto: Vlad Sabau

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit