SM_XX1_EAGLE_Drivetrain_Gold_Side_M

Au existat cateva indicii care sa ne duca cu gandul ca Sram va lansa un grup nou cu 12 pinioane. Dupa postarea noastra pe facebook si gasirea unor poze stiam ca totul va fi doar o chestiune de timp. Da de unde a pleca toata aceasta treaba?

Acum mai bine de 4 ani, Sram a lansat primul grup 1x, iar acum trec la pasul urmator.

Sram Eagle va fi impartit in doua mari grupuri Sram XX1 Eagle si Sram X01 Eagle. Ambele vor avea o caseta de 12 pinioane 10-50 oferind un raport al vitezelor de 500%, asta insemnand un raport echivalent cu multe dintre transmisiile 2x.

Toate aceste grupuri 1x, fie ca e vorba de 11 sau 12 pinioane au ca scop cresterea durabilitatii si a performantelor cu dorinta de a mentine o greutate scazuata si o intretinere cat mai simpla.

Sram XX1 Eagle

Acesta stabileste noi reguli, noi granite. Conform testelor acesta functioneaza mai precis si intuitiv dar este si mai silentios. Fie ca este folosit in Cupele Mondiale sau pe trailurile din spatele casei, este optimizat pentru cross country in cea mai pura forma.

Angrenajul Sram XX1 Eagle

Este cel mai usor angrenaj de carbon produs de Sram. De asemenea este si cel mai rigid si rezistent. Acest lucru este datorat noilor tehnologii care au fost dezvoltate. Vine impreuna cu noua placa de angrenaj direct mount disponibila de la 30 la 38 de dinti. Greutatetile incep de 465 de grame cu placa de 32 de dinti. Va fi disponibil in varianta GXP, PF GXP, BB30 si PF30. Bratele sunt hollow, din carbon iar placa din aluminiu, construita CNC. Este optimizat pentru noua transmisie 1×12 Eagle. Vor fi doua lungimi de brate: 170 si 175mm iar culorile disponibile vor fi negru si negru cu auriu. Pretul recomandat de vanzare va fi de 463 de euro.

Schimbatorul spate Sram XX1 Eagle

Acesta nu este doar raspunsul pentru o capacitate mai mare a casetei, reprezinta o evolutie a designului Sram pentru transmisia 1x. Clutch-ul (ambreiajul) care blocheaza patina in timp de pedalezi este si ea modificata la Type 3. Evident are si blocajul patinei atunci cand vrei sa dai jos roata, lantul sau sa schimbi placa (CageLock). Cage-ul este din carbon evident. Greutatea va fi de 264 de grame, rolele vor avea rulmenti din otel inoxidabil pentru o durabilitate mai mare, culorile disponibile vor fi aceleasi ca si in cazul angrenajului iar pretul recomandat de vanzare va fi de 304 euro.

Maneta de schimbator Sram XX1 Eagle

Aici Sram isi mentine traditia, mergand atat pe un trigger shifter cat si pe clasicul grip shifter. Conceput pentru 12 pinioane, evident si fie ca esti in tura a 3-a din concurs sau in a 150-a zi din sezon, acesta nu va da gres. Levierul care trage cablul are o pozitie reglabila, iar fiindca acesta si capacul de deasupra este din carbon greutatea va fi cat se poate de redusa: 122 grame. Suruburile sunt din titan tot in ideea de a reduce greutatea. Pretul: 170 euro

Gripshift-ul XX1 Eagle este o reincarnare a arhicunoscutului gripshift. Noul mecanism intern il face precis si rezistent in timp. Are 140 de grame (cu manson si cablu inclus), carcasa este si ea din carbon iar pretul va fi de 155 de euro.

Pinioanele Sram XX1 Eagle

Probabil una din cele mai importante piese ale noului grup. Au un raport 10-50, evident 12 pinioane, sunt compatibile cu casetele XD. Va avea o greutate de 355 de grame, primele 11 pinioane vor fi din otel, frezate dintr-un singur bloc, iar pinionul de 50 va fi din aluminiu. Pretul recomandat va fi de 458 de euro.

 

Acum sa trecem si la X01 Eagle, celalalt grup care a fost anuntat. Acesta va fi dedicat in special celor care concureaza la enduro, ma rog, in orice caz celor mai agresivi.

Angrenajul Sram X01 Eagle

Va avea aceasi constructie si tipuri de ax ca si XX1 Eagle, doar ca va fi intarit in zonele critice si va avea 495 de grame. Pret recomandat: 426 euro

Schimbatorul spate Sram X01 Eagle

Si acesta va fi similar cu XX1 Eagle, dar difera patina care va fi din aluminiu, nu din carbon, punand 10 grame in plus la greutatea sa care ajunge la 276 grame. Pret recomandat: 420 euro

Maneta de schimbator Sram X01 Eagle

Si in acest caz vor fi doua tipuri: trigger si gripshift. Nu va mai avea atata carbon ca si XX1 Eagle dar greutatea nu prea are de suferit, triggerul avand 126 de grame si gripul 146 (cu toate accesoriile) iar pretul va fi de 145 de euro pentru trigger si 134 pentru gripshift.

Pinioanele Sram X01 Eagle

Acelasi raport si aceeasi greutate: 11-50 si 355 de grame. Pretul recomandat va fi de 392 euro.

Lantul XX1 Eagle si X01 Eagle vor avea ceva extra: un nou tip de siguranta de lant, care teoretic ar trebui sa le faca mai silentioase. De asemenea tratamentul materialului din care sunt construite ar mari durabilitatea lor in timp. Daca depasesc performantele actualului XX1 este un lucru cu adevarat fain. Pretul pentru lanturi va fi intre 66 si 92 de euro, in functie de model.

Placile de angrenaj direct mount: de la 30 la 38 de dinti, mai mult ca suficient pentru marea majoritate dintre cei care se dau pe bike.  Designul dintilor este nou, lucru care imbunatateste durabilitatea si retentia lantului in teren. Pretul e de 103 euro.

Ca si o recapitulare:

  • XX1 Eagle: va avea o greutate de 1456 grame si un pret de 1524 euro
  • X01 Eagle: 1502 grame si 1306 euro

Vom vedea exact curand cum se comporta noile grupuri in teren, probabil vor fi prezente si la primele etape de Cupa Mondiala, astfel incat sa ne facem o idee mai clara daca mai multe pinioane e o solutie mai buna sau nu.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit