caad12_01

CAAD 12 este cea mai noua bicicleta de sosea de aluminiu de la Cannondale.

Nu intram foarte adanc in detaliile tehnice pentru ca le gasiti si voi foarte usor aici. Cat despre cadrele de aluminiu de la Cannondale ce putem sa zicem? Primul cadru a fost lansat in 1983 iar de atunci totul a evoluat. De la CAAD8, CAAD9 si CAAD10, toate modele au fost rafinate si imbunatatite, astfel ca au sarit peste 11 si au ajuns direct la CAAD12 pentru ca se apropie de calitatile unui cadru de carbon.

Tehnologiile folosite la fabricarea tuburilor sunt foarte eficiente astfel ca noul cadru este cu 50% mai eficient. Pe langa tehnologia SAVE si faptul ca se pot rula anvelope de 28mm sa nu uitam ca fata de modelul anterior e cu 200 de grame mai usor. Ambele modele de CAAD12, disc only sau cu frane pe janta au o greutate de sub 1100gr.

Echiparea:

Modelul testat de noi a avut echiparea de top de la Shimano, modelul Dura-Ace mecanic cu frane disc hidraulice. Angrenajul este evident un Cannondale Hollowgram SI cu placa SpiderRing. Ambele placi sunt dintr-o bucata, frezate din aluminiu si prinse de bratul angrenajului. Acest lucru rigidizeaza si face mai usor tot subansamblul angrenajului. Singurul dezavantaj ar fi faptul ca odata ce se uzeaza o placa, trebuie schimbat cu totul. Rotile Mavic Ksyrium nu sunt neaparat cea mai buna oferta, dar aproape toti producatorii fac acelasi lucru, pun roti inferioare. Daca trecem cu vederea acest lucru bicicleta este chiar una faina. De asemenea pentru un aspect „curat” cablurile sunt trase prin cadru, un lucru tot mai des intalnit la bicicletele Cannondale de sosea.

Testarea propriu-zisa:

A avut loc la Dealer Camp-ul Cannondale din Poiana Brasov din toamna lui 2015. Asadar soselele au fost numai bune pentru un astfel de test.

Manevrabilitatea bicicletei este una incredibila iar rigiditatea oferita este similara unui cadru de carbon. Practic daca cineva ar fi ridicat bicicleta legat la ochi ar fi putut spune lejer ca este o bicicleta de carbon. Geometria ofera o pozitie foarte comoda dar agresiva in acelasi timp, atat la sprinturi, cat si in curbe sau pe catarare. Transmisia Dura-Ace merge evident foarte bine, atata timp cat este reglata corespunzator. Angrenajul este si el foarte rigid, dupa cum era de asteptat iar schimbarea vitezelor pe SpiderRing se face usor si foarte bine. Franele hidraulice ofera o forta de franare mai mare decat in cazul franelor clasice, dar in acelasi timp e nevoie de o adaptare pentru a te obisnui cu senzatia care o ofera acestea, chiar daca esti mountainbiker la origini si in mod normal esti obisnuit cu frane hidraulice. Dupa aceea totul devine mult mai simplu si poti sa te bucuri de peisaje si de tura.

Nu am reusit sa vedem cum se comporta pe niste drumuri mai rele pentru care noi am recomanda un upgrade de la anvelopele de 25 la unele de 28mm, daca nu cumva chiar de 30. Acest lucru nu doar ca va mari comfortul, aderenta dar si controlul, mai ales daca e sa luam in calcul ca drumurile mai putin circulate nu sunt tocmai cu cel mai nou si mai fin asfalt.

Concluziile noastre:

Bicicleta este una foarte buna, comoda si cu un aspect modern si placut, chiar daca cadrul este de aluminiu. Franele disc sunt un lucru foarte bun, mai ales pentru cei care vor o bicicleta buna pentru orice. Totusi si cu o echipare inferioara ar face fata cu brio cerintelor oricui.  Totusi, dupa cum am spus, niste anvelope mai late ar trebui sa ajute.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit