Cannondale_Synapse_Carbon_test (1)

Datorita unui program lansat de Cycle Master: “Testeaza si apoi achizitioneaza” am reusit sa avem pe mana un Cannondale Synapse Carbon 105 2015 pe care sa-l incercam. Timp de 4 luni de zile l-am purtat pe diverse trasee astfel incat sa ne facem o idee cat mai clara despre aceasta bicicleta.

Echiparea:

Acest modelĀ 2015 vine cu o echipare aproape “full” Shimano 105. Cand spun aproape, ma refer la faptul ca angrenajul este un FSA Grosamer BB30 caruia nu stim sa va zicem exact daca este mai usor sau mai greu decat 105 dar axul BB30 il face foarte rigid. Chiar daca este un cadru de carbon, precum aproape toti producatorii, rotile nu-s cele mai grozave, modelul Shimano RS10 fiind destul de greu. Asadar primul lucru care l-am recomanda ar fi inlocuirea acestora cu ceva mai usor, recomandarea noastra fiind ceva “custom” in functie de profilul si greutatea fiecarui rider in parte. Tija de sa cu diametru de 1inch, da 25.4mm o face indeajuns de flexibila astfel incat sa ofere un plus de comfort. O alta componenta care nu este Shimano 105 ar fi franele care sunt Tektro. Acestea sunt suficient de bune cu conditia sa capete niste saboti mai de calitate.

Angrenajul este compact (50/34) iar pinioanele de 11 viteze au un raport generos (11-32)

Gumele Schwalbe Lugano de 25mm sunt arhisuficiente pentru orice tip de traeu. Pentru si mai multa siguranta si comfort puteti opta pentru altele de 28mm. In rest nici un fel de comentariu.

Noi am schimbat si saua pentru a ne da cu ceea ce suntem obisnuiti, un Tune Komm-Vor (com-for), am adaugat gadgetul preferat, suporti de bidon, borsetuta si pedale.

Frame-set-ul:

Este din carbon “Ballistec” adica acea metoza de a aseza perfect fibrele high-module, pentru a oferi rigiditate dar si comfort, in combinatie cu o greutate scazuta, fara a face sacrificii la capitolul rezistenta.

Geometria acestui cadru a fost denumita S.E.R.G. fiind prescurtarea la Synapse Endurance Racing Geometry, gasind echilibrul perfect intre pozitia pura de concurs si comfortul unui ghidon pozitionat mai sus, fiind perfecta pentru o zi lunga in sa cu increderea ca poti merge pe orice fel de drum.

Triunghiul spate beneficiaza de o tubulatura Save Plus, absorbind vibratiile si socurile mici, iar in combinatie cu tija de 25.4 de care am mentionat mai sus este o combinatie foarte buna. Aceasta tehnologie este folosita si la furca cu acelasi scop: comfort fara compromisuri.

Partea de jos a seat tube-ului este putin neobisnuita prin forma si caracteristici. Power Pyramid imparte asimetric aceasta tija pentru a se aseza pe noul tip de monobloc BB30A lat de 73mm. Acest lucru nu afecteaza deloc Q-Factor-ul insa ofera un plus de rigiditate, care se va resimti la transmiterea fortei din pedale spre roata spate.

Parerea noastra:

Dupa cum e si gandita, Cannondale Synapse ofera un comfort excelent. Testand-o atat pe drumuri bune cat si pe unele cu asfalt vechi, denivelat sau chiar portiuni de pamant unde eram ca la MTB am ramas placut impresionati. Ghidonul mai ridicatĀ cu 3cm fata de un SuperSix Evo datorita head-tube-ului, ofera o pozitie care ajuta in special la turele lungi. De asemenea atunci cand i se cere, Synapse-ul poate duce o viteza ridicata, practic nu se face rabat la nimic pentru comfort.

Noi recomandam cu incredere aceasta bicicleta pentru atat pentru cei care cauta comfort intr-o tura de o zi, maratoane de sosea, celor care au in apropiere strazi pavate sau de macadam dar si riderilor super-fit care cauta viteza pura in curse.

Plusuri pentru modelul 2016:

Acelasi model Synapse Carbon 105 a primit niste imbunatatiri. Cea mai importanta este trecerea la angrenajul arhicunoscut Cannondale HollowGram, franele care acum sunt Shimano 105, pentru a se asorta cu restul grupului dar si ceva roti ceva ceva mai bune Mavic Aksium. Totusi la capitolul roti este loc de mai bine. Ghidolina vine si cu pad-uri de gel, evident pentru mai mult comfort (daca cumva chiar e nevoie). Ultimul lucru de care vrem sa mentional sunt variantele de culori: negru cu verde mat si rosu cu negru lucios. Desi acel rosu pare in realitate mai mult spre un portocaliu foarte intens. De asemenea pretul ramane aproape neschimbat fata de 2016, acest model fiind comercializat la 9896 lei, fiind si cea mai ieftina varianta cu cadru de carbon.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit