VLA_4112

Sau mai precis denumirea exacta e: Cannondale SuperSix Evo Hi-MOD Team 2016.

La prima impresie aceasta bicicleta se adreseaza oricarui concurent serios, amator cu discernamant sau celor care cauta performanta pura. Noul SuperSix Evo stabileste un nou echilibru de putere si rafinament. Combina un amestec de neegalat intre greutatea redusa, rigiditate, aerodinamicitate, comfort si acel plus pentru castigarea unei curse.

Multi ar spune ca pentru o bicicleta de sosea nu este necesar un comfort. Ei bine, ba da, pentru ca acel comfort iti mentine placerea de a pedala si de a te autodepasi.

Sa revenim la bicicleta testata de noi: este modelul de echipa pentru 2016, bicicleta cu care Cannondale-Garmin au concurat in cursele din acest sezon, testand-o pe toate partile. Pretul de recomandat de vanzare al acestui model este de 44.996 lei dar gasiti si alte modele echipate mai … modest (?).

Cadrul este construit din carbon Hi-Mod Ballistec Carb-On, avand niste proprietati cel putin teoretice mai bune decat al competitorilor prin felul cum este construit, reusind sa isi pastreze greutatea scazuta dar in acelasi timp rigiditatea cat si flexibilitatea in zonele cheie. Partea din spate are acea Speed Micro-Suspension, absorbind vibratiile, impreuna cu noua tija de sa SAVE 2 de 25.4. Partea dinspre monobloc Delta Seat Tube, care rigidizeaza incredibil monoblocul in combinatie cu angrenajul HollowGram SiSL2 si placile SpiderRing.

Desi este mai greu decat cel vechi, avand 777 de grame (marimea 56) fata de 760 grame, furca are 280 de grame fata de 320 grame, fiind mai usor decat Trek Emonda SLR 10 (1307 gr) sau Specialized S-Works Tarmac (1718 gr).

Sa nu uitam ca SuperSix Evo a fost declarata si bicicleta anului 2014 de catre BikeRadar.

Pozitia pe bicicleta este una aplecata, dupa cum am mentionat ideala pentru curse, este foarte manevrabila si “ascultatoare”. Este o bicicleta care se vrea a fi dusa in stil “turbo”. Sprinteaza excelent atat pe plat cat si pe urcari, in curbe este foarte stabila semanand foarte mult cu vechiul model.

Piesele de pe bicicleta au fost evident de top. Cu transmisia Shimano Dura-Ace Di2 e vorba doar de obisnuita sau preferinte, insa personal credem ca pozitia pe modelul cu cablu sau Sram este mai buna. Rotile Mavic Cosmic Carbone sunt si ele relativ rigide si usore insa credem ca pentru banii care se vand exista si alte variante mai bune, mai ales ca se stie problema calitatii franarii in conditii ude(evident exista loc de mai bine). Cauciucurile cu o latime de 25 se descurca foarte bine in marea majoritate a situatiilor, mai ales ca starea drumurilor nu neaparat de la noi din tara, dar in general nu este cea mai buna de fiecare data.

Angrenajul Hollowgram SiSL2 cu placile SpiderRing este incredibil de rigid iar calitatea schimbarii de pe placa mare pe mica si invers este foarte buna. Nu am remarcat nici un fel de problema. De mentionat e faptul ca placile sunt frezate dintr-un singur bloc de aluminiu. Dezavantajul e atunci cand o placa se uzeaza: trebuie sa le schimbi pe amandoua.

VLA_4128

Asadar in final, ca si verdict, daca esti in cautarea unei biciclete rapide cu ADN-ul unei masini de curse, indiferent de modelul de echipare care-l alegi nu vei da gres. In fond totul tine de bugetul fiecaruia.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit