03

Revenim dupa ceva timp cu un nou test, de data asta unul de lunga durata.

Mai precis va vom povesti mai multe despre grupul Sram X.0. Acesta a fost adaptat pentru a putea fi folosit cu o singura placa.

In primul rand am demontat spider-ul cu doua placi si am montat unul XX1 (da, sunt compatibile intre ele). De retinut totusi ar fi faptul ca in cazul modelelor BB30 exista doua lungimi de ax, deci ar trebui sa vedeti de care aveti nevoie. Pe Cannondale F29, cu placile de 30, 32 sau 34 merge foarte bine cel cu ax mai scurt.

Am folosit un set de pinioane 11-36, un schimbator Type 2cu “Clutch” si patina scurta si un lant de 10 viteze, dar mai multe detalii exista mai jos.

Angrenajul Sram X.0 – convertit la o placa, este aproape identic cu XX1, diferint doar logo-urile. Are 689 de grame in format BB30, fara monobloc este rigid, rezistent si transfera bine puterea. Totusi pentru o protectie mai buna a bratelor impotriva zgarieturilor este recomandata folosirea unei folii transparente care poate fi gasita relativ usor. An avut la indemana placi de 30 si 32 si au fost absolut suficiente indiferent de traseu. Unde m-am dat jos de pe bike s-a dat si un rider cu 2 sau 3 placi. De mentionat ca set-up-ul cu o singura foaie elimina de tot chain-suck-ul deci evident si posibila vatamare a cadrului. Rulmentii de la monbolocul BB30, au fost si ei servisati din cand in cand pentru a descoperi din timp daca exista probleme, dar nu a fost cazul.

Schimbatorul spate Sram X.o Type 2 Short Cage – fiindca am folosit niste pinioane 11-36 si o singura placa, schimbatorul cu patina scurta (short cage) este excelent. Face fata pana inclusiv la o placa de 36 (ceea ce in cazul meu nu a fost cazul), face ca lantul sa nu bata asa de tare, schimba mai precis si in plus arata mai bine.

Pinioanele Sram XG-1080 – fabricate intr-un mod similar celor XX, dar o idee mai grele si ceva mai ieftine. Combinatia a fost 11-36, pinionul de 36 fiind de aluminiu, restul de otel. Schimba impecabil, sunt usoare (240gr) si sunt mai rezistente decat alte pinioane, un astfel de set rezistant undeva la 10.000 de km si cam 5 lanturi, in functie de greutatea rider-ului, felul in care schimba vitezele, cat de des schimba lanturile si cum isi intretine bicicleta.

Lantul Sram PG-1091 – Constructia lui il face mai silentios decat alte modele, pinii gauriti reduc greutatea dar nu si rezistenta. Schimba foarte bine in combinatie cu pinioanele XG-1080 si schimbatorul spate X.0 Type2. Are o za rapida PC-Link si este compatibil cu orice sistem de 10 viteze. In medie rezista cam 2000 de km.

Franele Sram X.0 – am avut modelul fara “pad-contact”. A fost usor de scurtat conducta, la fel de usor de aerisit si de-a lungul sezonului cu diferite tipuri de placute au functionat impecabil. Am avut placutele originale (organice cu back-plate de aluminiu), semi metalice de la Ashima sau semi metalice de la Kool Stop (cele rosii). Nu am avut niciodata parte de fading, chit ca pe unele coborari mai lungi incepea sa miroase a placute arse. Discurile nu s-au decalit nici in acel moment, functionand tot asamblul foarte bine. Maneta de schimbator si cea de blocaj a furcii le-am prins de matchmaker pentru a reduce din greutate si a oferi un look mai curat si un ghidon mai “aerisit”. Ofera o modulatie mult mai buna decat alte branduri ceea ce din punctul meu de vedere e mult mai. Degeaba ai forta mare de franare daca nu o poti doza si nu poti controla rotile. Pentru riderii mai grei, sau care franeaza mai mult recomand varianta Trail, care are 4 pistoane.

Maneta de schimbator Sram X.0 – evident doar cu cea spate am avut de-a face. De-a lungul anilor am avut mai multe biciclete echipate cu gripshift-uri dar de doua sezoane am optat pentru trigger. Mi se potriveste mai bine stilului meu si in plus am ocazia sa schimb vitezele si in timp ce franez. Am considerat ca acest lucru e mai important decat castigarea catorva grame. Levierul cu care urci pe pinioane se poate regla pana la +-30 ceea ce inseamna ca poate fi ajustat in functie de mana fiecaruia. Cablul de schimbator se schimba foarte usor.

In mare cam asta ar fi.

Concluziile generale sunt urmatoarele: Sistemul X.0 de 10 viteze poate fi adaptat usor pentru o singura placa, avantajandu-te in anumite conditii. E un set-up mai simplu de folosit, de intretinut, mai usor si mai practic. E ceva mai ieftin decat cel de 11 pinioane. Nu trebuie sa iti schimbi butucul spate sau caseta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit