IMG_3059

Dupa o perioada de inactivitate, din motive obiective, revenim cu un test. Va vom povesti cateva impresii despre cauciucurile Schwalbe Racing Ralph.

Exista multe modele de Racing Ralph, pentru roti de 26, 27.5, 29, ciclocross, pentru camera, tubeless ready sau tubular. Mai multe informatii despre toate aceste modele gasiti aici.

Noi am testat modelul 29×2.25 tubeless ready cu Snake Skin. Latimea acestuia este mai degraba de 2.20 dupa cum am masurat noi cu sublerul si nu stim sigur daca difera in functie de janta sau nu. Desi producatorul declara ca greutatea ar fi de aproximativ 605 grame, ale noastre au fost ceva mai grele, probabil e doar o exceptie dar sa va asteptati si la acest lucru.

Aceste cauciucuri au limita de greutate la 120kg, iar presiunea minima cu care ar trebui sa le folositi ar fi 1.8 bari iar cea maxima ar fi 3.7. Din pacate multe jante usoare au limita la 3.5bari.

Testul s-a desfasurat pe durata a 4 luni de zile. Sa incepem cu inceputul: primul lucru a fost sa le facem tubeless, pentru a obtine cele mai bune performante. Unul dintre ele am reusit sa-l umflam cu pompa, celalalt doar la compresor. Am folosit sealantul Doc Blue, tot de la Schwalbe, dar este fabricat de Stan’s No Tubes. S-a sigilat foarte repede, dupa prima tura si-a mentinut presiunea constanta cel putin 10-12 zile.

Am incercat mai multe presiuni, in functie de terem si conditiile meteo. Am descoperit ca o presiune de 1.55 (fata) si 1.65 (spate) la un rider de ~68kg este cea mai buna, daca “skill”-urile si stilul de dat sunt cat de cat “curate”.

Se descurca foarte bine pe uscat, indiferent de sol. De asemenea are un comportament foarte bun si pe ud, cu conditia sa nu fie mocirla prea mare. Datorita carcasei sale, mai flexibile decat in cazul altor anvelope (spre exemplu Continental varianta Protection – care e rigida) se muleaza bine pe radacini si nu numai. Sa nu va asteptati la miracole pe pietris sau nisip mai ales la viteze mari.

Rezistenta la inaintare este mica. Protectia la pene este si ea buna mai ales daca folosesti un sealant bun care e reinnoit din cand in cand. Pe toata durata testului nu am avut pene care sa nu fie acoperite de sealant. De asemenea (inca) nu am reusit sa-l taiem.

Durata de viata, in special in cazul anvelopei spate, este de aproximativ un sezon, in functie si de cum il folosesti. Ale noastre inca mai duc (sa vedem si cat).

Concluzia noastra e simpla: Schwalbe Racing Ralph sunt niste gume foarte faine pentru Cross Country / Maraton / All Around, indiferent ca iti place sa concurezi la cel mai inalt nivel, esti amator sau doar te dai pe trailurile de langa case.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit