IMG_4581

In cadrul etapei de Cupa Mondiala desfasurata la Albstadt, in Germania, in week-end-ul 31.05-01.06 am avut placerea si bucuria de a testa noile masinarii de XC de la Cannondale. Este vorba de noua generatie de hardtail-uri FSi. Suntem primii din Romania care am avut o astfel de ocazie si suntem bucurosi sa va impartasim si voua noutatile.

Imbunatatirile aduse noului model il fac mai bun ca niciodata, dar va povestim mai multe in cele ce urmeaza.

Cand te gandesti la Cannondale, iti trec prin cap mai multe lucruri: Lefty, Hollowgram SL, 1.5, BB30 – ceea ce numesc ei pe scurt SI – System Integration.

Ce au modificat la noul frame-set?

Pai in mare, cam tot. Chainstay-urile sunt mai scurte cu 15mm. Unghiul head-tube-ului e mai “slack” avand doar 69.5º fata de 71º cat are in prezent. Aceste lucruri fac bicicleta mai stabila la viteze mari, iar offset-ul furcii, imprumutat de la Lefty SuperMax ajuta la o manevrabilitate mai buna.

Pentru a face chainstay-urile mai scurte fara a compromite compatibilitatea cu angrenajele 2X, dar pentru a avea in continuare spatiu pentru anvelope (mud clearance) butucul spate si transmisia a fost mutata cu 6mm mai la dreapta. De asemenea noile modificari muta greutatea sportivului mai in spate pentru a oferi o tractiune imbunatatita.

De asemenea angrenajul Hollowgram SiSL 2 are un spider nou care muta placa cu 6mm mai in exterior fara a afecta lungimea axului sau a Q-Factor-ului. De asemenea si butucul a fost mutat mai la dreapta cu 6mm. In mod normal acest lucru ar face ca si janta sa fie mutata. Cei de la Cannondale au remediat posibila problema  prin folosirea spitelor de aceeasi lungime (zero dish) ceea ce muta janta pe mijloc fara a avea nevoie de alte piese. Folosirea aceleiasi lungimi de spite duce la obtinerea unei roti spate mai rigide, mai rezistente prin care puterea e transmisa mai bine. Datorita acestui lucru nu mai este necesara folosirea unui thru axle, ceea ce inseamna ca in timpul unei curse, daca o roata trebuie schimbata va fi mult mai simplu si mai rapid.

Noua tija de sa SAVE2 este cu 45 grame mai usoara si mai flexibila cu 20%.

S-a folosit in continuare o rutare exterioara a cablurilor pentru o intretinere mai usoara. Mecanicilor le-ar lua mai mult sa schimbe cablurile interioare sau sa aeriseasca astfel franele, totusi F-Si este o masinarie de curse. Totusi pentru noua transmisie Di2 va fi posibila montarea cablurilor prin cadru.

Greutatea noului cadru cu strangator de tija de sa si adaptorul pentru schimbatorul de fata este intre 960 si 1020 de grame in fct de marime. Acesta vine doar in varianta Hi-Module.

Pentru furcile Lefty offset-ul nu este singura modificare. Partea superioara e mai mare cu 2mm, obtinandu-se o structura de 44mm pentru o extra rigidizare. De asemenea exista un nou damper, similar celui de pe SuperMax. Acest lucru il face mai manevrabil pe traseele tehnice cum sunt cele din circuitul Cupei Mondiale. De asemenea are un volum de aer mai mare si un travel de 100mm. Headtube-ul e mai scurt si el ceea ce duce la o pozitie mai joasa si mai fireasca, fara a fi folosite pipe cu unghiuri negative extreme.

Vor fi 4 modele de F-Si, care le puteti vedea in galeria de mai jos: F-Si Carbon Black Inc., F-Si Carbon Team, F-Si Carbon 1 si F-Si Carbon 2.

Dupa un ride pe traseul de Cupa Mondiala de la Albstadt cu noua masina, in comparatie cu actualul F29, aceasta este mai stabila si mai manevrabila, cel putin la prima vedere.

Noile biciclete vor fi disponibile spre vanzare din luna August a acestui an, momentan lista de preturi nefiind disponibila publicului.

De asemenea mai jos puteti urmari cateva filmulete de prezentare:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit