Dupa lansarea grupurilor XX1, XO1, X01DH dar si a noilor Red 22 si Force 22, Sram a pregatit ceva special pentru cyclocross.

Noul grupul Sram Force CX1, de care noi am mai discutat aici, lansarea lui oficiala fiind practic o chestiune de timp.

CX1 imbina cei mai bun de la XX1 si de la grupurile de sosea existente in acest moment. Practic este vorba de un angrenaj cu o singura foaie si 11 pinioane. Ce inseamna asta? O transmisie mai usoara, mai simpla, mai rezistenta, care ofera un “look” mai curat si o selectie de rapoarte optima pentru cyclocross.

Din teste a rezultat ca CX1 ofera o schimbare mai buna a vitezelor indiferent de conditiile meteo sau de teren, fiind practic singurul grup 1X dedicat cyclocross-ului.

Prin simplificarea transmisie sportivul se poate concentra mai tare la cursa decat la schimbarea vitezelor, ceea nu este un lucru tocmai de neglijat.

Greutatea este mai scazuta cu 205 grame fata de grupul cu doua foi Force22. In aceasta primavara Sram va prezenta de asemenea un set de frane disc mecanice, unul hidraulic si un set de frane cantilever si va fi disponibil publicului larg incepand cu Iulie 2014.

Mai jos va prezentam si parerea unor rideri care au ajutat la dezvoltarea acestui nou grup:

In cyclocross schimbi viteza odaa la 10 secunde. Cu Sram Force CX1 1X11 nu mai trebuie sa iti bati capul prea tare, doar mergi mai departe. Sistemul cu 11 pinioane este bun pentru ca acel extra pinion iti ia grija schimbatorului fata. In Belgia sunt o gramada de feluri de trasee de cyclocross, in trecut cand traseele erau mai dificile trebuia sa schimb setul de pinioane de fiecare data, acum 1×11 este tot ceea ce am nevoie” – Bart Wellens, Telenet-Fidea Cycling

E ceea ce imi doream si asteptam. CX1 1X11 este tot ce iti poti dori de la un grup de cyclocross – e simplu, durabil si rezistent. Am in spate un background in mountainbike, unde securitatea lantului si schimbarea precisa a vitezelor sunt foarte importante in special pe trasee tehnice si dificile. Toate aceste lucruri combinate cu ergonomia manetelor Sram Force ma face sa ma simt mai comfortabil si mai eficient ca niciodata” – Ryan Trebon, Cannondale p/b Cyclocrossworld.com

SRAM Force CX1 ErgoDynamic™ lever – evident maneta stanga nu mai are mecanismul de schimbare a  vitezei ceea ce se traduce printr-o greutate mai mica si un aspect mai “curat”. Se pot regla perfect pentru mana fiecaruia, la fel ca la orice produs Sram.

SRAM Force CX1 Crankset – are o singura placa cu dinti lati si ingusti, la fel ca la XX1/X01. Dispune de un spider de aluminiu si brate din carbon. Poti opta intre placi de 38, 40, 42, 44 sau chiar 46. Cu o placa de 42, brate de 172.5 si ax BB30 are doar 542 de grame.

SRAM Force CX1 Rear derailleur – schimbatorul de spate adaptat pentru cyclocross dar care a luat ce e mai bun de la XX1 si X01. Rolele de 12 dinti ajuta la controlarea bataii laterala a lantului. Cu Clutch si Cage Lock acest schimbator are doar 261 de grame

SRAM PG-1170 Cassette – ofera o schimbare rapida si precisa a vitezelor. 247g (11-26), 257g (11-28), 300g (11-32)

SRAM PC-1170 Chain – rezistenta mai mare ca niciodata si compatibilitate perfecta cu pinioanele mai sus mentionate.

Pentru cei care au deja un sistem de Force 22 sau Red 22 un upgrade al schimbatorului spate si al placii angrenajului e suficient pentru a transforma bike-ul tau intr-o masinarie.

Action photos: Balint Hamvas / cyclephotos.co.uk

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.