De mult doream sa impartasim cu voi impresiile despre noul model Synapse Carbon, de la Cannondale. Noi am testat varianta high-modulus, care oficial are o greutate de X grame. Cadrul are un design ceva mai deosebit fiind putin iesit din normele cu care producatorii ne-au obisnuit. Totul pentru a oferi un un comfort sporit. In headtube-ul deja destul de inalt, a fost incorporat un distantier, evident care poate fi demontat in care exista 2 leduri, astfel incat daca noaptea te prinde pe sosea sa fi mai vizibil de catre ceilalati participanti la trafic. Strangatorul tijei de sa este incoporat si el in cadru, folosindu-se de acelasi principiu care era folosit la furcile pe filet de 1 inch. Seat-tube-ul chiar in partea inferioara a monoblocului are si el un design special.

Bicicleta testata de noi avea in echipare un angrenaj Cannondale Hollowgram SiSL2 cu placa Spiderring. Acesta combinatie este foarte usoara si ofera o rigiditate foarte buna. Dezavantajul ar fi pretul Spiderring-ului si faptul ca nu poti schimba placile separat. In schimb se gaseste si combinatia standard de 53-39 dar si compact, pentru cei care prefera sa mearga in zonele mai deluroase.

Restul transmisiei era Sram Red 22 despre care noi v-am povestit intr-un review anterior, a functionat si de aceasta data impecabil. Franele, pe cablu, in combinatie cu sabotii Swissstop au avut o forta de franare buna pe jantele de carbon a rotilor FSA Metron40, model folosit si de cei de la Cannondale Pro Cycling. Despre sa n-o sa va povestim nimic pentru ca este o chestie personala, fiecarui rider avand o anatomie diferita.  In schimb tija de sa, cu un diametru de 25.4 facuta special de FSA pentru Cannondale ofera o flexibilitate care ajuta si ea la absorbtia vibratilor.

Per total aceasta bicicleta ofera absolut orice tot ce ofera cele mai performante biciclete din marile tururi dar si comfortul necesar unei clasice de o zi sau a unei plimbari de duminica cu grupul de prieteni.

Este simtitor mai rigida decat alte modele care sunt mai grele. De asemenea atat chainstay-ul si furca care au un design SAVE, practic care face treaba unei micro-suspensii, absorband vibratiile. Despre geometrie nu va putem povesti multe, pentru ca ar deveni plictisitor dar putem sa va spunem ca este foarte controlabila si previzibila.

Un alt aspect care-l consideram important este routing-ul intern al cablurilor. Acesta ofera un aspect mai „curat” al bicicletei.

Pretul probabil ar fi singurul minus care l-am putea invoca ar fi preturile, care incep de la 2200 euro pentru varianta cu Shimano 105, 5000 de euro pentru varianta High-Mod Sram Red testata de noi si 6500 pentru varianta Black Inc.

Cannondale este disponibil in Romania prin Extreme Riders Distribution si dealerii autorizati.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit