Pentru 2014 bine-cunoscuta companie B.O.R. Germany a pregatit niste noutati. Daca la inceputul anului au aparut jantele XMD366 inlocuind modelul XMD388, daca XMD333 a fost upgradat si intarit acum este randul angrenajelor. Mai precis 666XC si 688 (modelul de sosea).

Deja se stie ca aceste angrenaje sunt cele mai versatile, pentru ca datorita axului denumit “Smart Spindle” despre care v-am vorbit si intr-un articol anterior┬ási cu monoblocul adecvat pot fi montate pe orice (da, orice) cadru existent pe planeta!

Sa intram in schimb in celelalte detalii, mai precis noutatile. Incepem cu ┬ámodelul 666XC. Daca pana acum cativa ani s-a folosit un spider cu 3 placi, Sram a revolutionat piata si a trecut la doua foi si mai apoi la una singura. Chiar daca se foloseste mai rar, B.O.R. mai are disponibile spidere cu 3 placi, dar se concentreaza in special pe cele cu doua si o singura foaie. Cele cu doua foi au doua diametre (BCD) diferite, fiind cele mai uzuale: cel standard XX 120/80mm si “clasic” 104/64mm, cel din urma fiind ideal in special pentru 29ere. Exista si varianta unui PowerMeter SRM sau Power2Max ideala pentru riderii care cauta sa isi depaseasca performatele si antrenamentul le mananca o buna parte din zi.

De asemenea cum angrenajele cu o singura placa sunt tot mai folosite, daca te-ai saturat de doua, poti schimba spiderul aceluiasi angrenaj si sa pui unul cu diametrul de 76mm (standard XX1) putand sa-ti montezi o placa de 28, 30, 32, 34 sau 36. Suntem curiosi daca si producatorii de Power Metere se gandesc sa-si modifice produsele pentru o astfel de combinatie. Ar iesi cu ceva cu totul deosebit si noi credem ca aici se va ajunge cat de curand.

Pentru varianta de sosea a angrenajului si anume 688, B.O.R. a facut ceva la ce nu multi s-au gandit. Placi standard 39-53 care sa se potriveasca cu angrenajele compact. De ce? pentru ca in general cand cineva isi cumpara o bicicleta de sosea alege un angrenaj compact, insa de cele mai multe ori descopera ca are nevoie de ceva placi mai mari si pentru a evita schimbarea intregului angrenaj pot fi cumparate doar placile. Ideea e si mai buna cand pe bicicleta e montat un Power Meter care nu este tocmai ieftin. Celalalt produs care este inca in teste si dezvoltare este o placa pentru contratimp. Se lucreaza inca la ea pentru a obtine un raport greutate/rigiditate cat mai bun.

Ultima noutate care vrem sa vi-o aducem azi la cunostinta este un nou ax. Este o combinatie intre carbon si aluminiu care nu doar ca este mai usor, ci si mai rigid. Va putea fi comandat ca si “extra-optiune” de cei care doresc sa-si puna serios bicicleta la cura de slabire. De asemenea suruburile de strangere a bratelor pe ax sunt si ele mai usoare. Cu noul design castigi cateva grame si vei putea folosi cheia de strangere a pinioanelor pentru montarea/demontarea angrenajului. Nu avea nici o logica “inventarea” unui nou standard, doar pentru a mai vinde ceva.

Asadar B.O.R. Germany are un mare plus de la noi pentru toate aceste noutati care nu necesita schimbarea unui intreg produs ci doar a unui sub-ansamblu.

B.O.R. Germany este disponibil in Romania prin Cycle Master si distribuitorii autorizati.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit