Dupa cum am promis revenim cu un nou test. De aceasta data el se refera la cea mai noua anvelopa de XC de la Schwalbe.

Prezentarea anvelopei am facut-o deja AICI, asa ca trecem direct la subiect.

Nu am stat sa calculam cate crampoane calca tot timpul pe sol, fiind preocupati de testul acestui produs.

Articolul nu a venit mai devreme, pentru ca am dorit sa facem un test de lunga durata, cat mai complet si mai obiectiv. Asadar am reusit sa folosim aceasta anvelopa o luna de zile in diverse conditii meteo si de traseu. Fie ca a fost vorba de trasee de XCO sau ture pe la munte, uscat sau umed, am reusit sa acoperim toata “plaja” de optiuni.

Prima impresie cand am iesit cu aceste anvelope a fost una de oarecare uimire: ne-am adus aminte de cum accelerau rotile de 26, dar reuseam sa ne mentinem viteza de “croaziera” precum pe un 29er. Greutatea lor redusa combinata cu un set de roti usoare, face din aceasta combinatie una castigatoare. Acceleratia lor buna poate fi un avantaj in competitii, in special in cele de XCE (Eliminator), foarte la moda in Cupa Mondiala dar si in vestul Europei, pana in momentul acestui material in Romania nefiind organizata vre-una. Presiunea in roti a fost in medie de 2bari pentru a avea suficienta aderanta si a evita eventualele lovituri ale jantelor.

Noi le-am folosit tubeless. Practic aici e o loterie. Daca unul dintre cauciucuri s-a sigilat destul de rapid si n-au existat prea multi pori, celalalt a avut nevoie de o atentie speciala si ceva mai multa solutie anti-pana. Pana la urma, dupa cateva zile am reusit sa-l mentinem la o presiune constata.

Crampoanele de pe calea de rulare, mici fiind ofera un plus de viteza si o rezistenta la inaintare foarte scazuta. Acest avantaj exista doar pe traseele “hard pack”. De asemenea aderenta in curbe are o limita. In schimb sunt foarte previzibile, putand sa le descoperi limitele si stapanindu-le foarte usor. Pe la munte, s-a descurcat bine, cu toate ca trebuit sa il ferim de pietrele ascutite. Fiind destul de subtire pe lateral am incercat sa evitam o taietura si am reusit pana in acest moment.

Consideram ca Thunder Burt ar face o combinatie excelenta montat pe roata spate, iar pe roata fata cu un Racing Ralph daca tot se ┬ávrea folosit “all around”. O combinatie fata/spate cu Thunder Burt merge bine pe trasee mai plate si nu foarte virajate. Ne asteptam sa-l vedem in actiune la riderii sponsorizati de Schwalbe la Campionatele Mondiale din Africa de Sud. Traseul de la Pietermaritzburg este cunoscut ca fiind unul de viteza iar daca nu va ploua, acest cauciuc poate fi o solutie buna.

Noua ne-a placut mult noul Schwalbe Thunder Burt si vi-l recomandam cu caldura in a fi folosit pentru XC si traseele care a fost creat: hardpack. Cu siguranta va fi indragit enorm de catre cei care iubesc anvelopele usoare cu crampoane mici si care sunt rapide.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.