Vlad Sabau este unul dintre membrii echipei TeamMarosSport.ro si se afla in domeniu de 10 sezoane. De mai multi ani concureaza pe biciclete Cannondale, fiind un fan al brandului. De altfel acest sezon nu si l-a dedicat doar sportului ci si unei cauza nobile de caritate.


Daca nu stiati rozul este culoarea care reprezinta pe plan atat national cat mai ales international lupta impotriva cancerului de san.

In continuare Vlad va face o recenzie a bicicletei care a folosit-o acest sezon si care a atras atatea priviri. Lectura placuta:

In primul rand salutare tuturor cititorilor. Dupa cum am mai povestit si pentru alte publicatii, in urma unui eveniment nefericit in familia mea, am decis sa ma implic mai mult in actiunile de caritate. Pentru mine sportul si in special mountainbike-ul este un mod de viata, nu doar sanatos ci si placut. Intotdeauna decat sa stau in fata televizorului sau a computerului prefer sa-mi sun prietenii si sa ii chem la o tura pe potecile care le batem de atatia ani.

Dar sa trecem la recenzia propriu-zisa. Ma bucur ca am gasit sprijin pentru sustinerea acestui proiect si datorita sponsorilor, partenerilor si sustinatorilor mei am reusit sa pun pe picioare aceasta bicicleta.

Frame-set-ul Cannondale este format dintr-un cadru Flash Carbon Hot Pink si o furca, evident, adaptata culorii cadrului, Lefty Carbon OPI PBR. Greutatatea cadrului este e aproximativ 950 de grame (marimea L) si furca are putin peste 1100 de grame fiind cea mai buna solutie de pe piata in momentul de fata raport greutate/rigiditate. Intr-adevar aceasta rigiditate ajuta mult, fiindca transferul de putere de la pedale la roata spate propulseaza bicicleta mai usor. Headtube-ul de 1.5 si monoblocului BB30, evident creatia celor de la Cannondale ofera un plus intregului ansamblu. De asemenea seatstay-urile absorb foarte bine vibratiile, ceea ce ajuta la un control mai bun al bicicletei. Datorita faptului ca se foloseste o tija de 27.2 care este mai flexibila decat una de 30.9 sau 31.6 ajuta la aceasta absorbtiea vibratiilor, deci practic totul este pus intr-o simbioza perfecta.

Lefty-ul nu mai are nevoie de nici o prezentare. Este cea mai usoara, rigida si mai rezistenta furca de pe piata. A mea pana in acest moment nu mi-a creat nici un fel de problema, din contra mi-a usurat treaba si m-a scos din belele de multe ori. Fie ca e vorba de denivelari mici sau mari, amortizarea e foarte buna. Si ca pont va pot spune ca daca doriti sa o montati pe alt cadru (nu Cannondale) cu gat conic sau cilindric, gasiti gat adaptate acestor cadre. Deci Lefty chiar e pentru oricine.

Un alt lucru important ar fi franele. Ashima a scos niste PCB-uri custom pentru acest proiect. Mesajul de pe levierul de frana spune clar ceea ce cred eu despre aceasta boala. Pentru cei care nu s-au mai dat cu franele astea ar putea spune ca nu au putere. E bine, vreau sa ii contrazic. Acest lucru se datoreza faptului ca ele nu au piston ci o diafragma si par mai elstice. In schimb lucrul asta aduce un plus de modulatie si un transfer al caldurii mai bun. De curand franele au primit niste upgrade-uri, mai precis un nou tip de levier si niste diafragme noi, care vor aduce un plus de putere. Mai multe detalii puteti afla de pe site-ul Ashima. Discuri am folosit la inceputul anului celebrul AiRotor, apoi schimbandu-le cu noile Ai2 si AiNeon. Calitatea lor este la fel de buna si preturile foarte competitive.

In acest sezon am primit si cele mai usoare roti care le-am avut pana in acest moment. Butuci Tune Cannonbal si Prince, spitele Sapim CX Ray si jante ZTR Alpine. Primul lucru remarcat este culoarea. Evident roz ! Apoi calitatea finala atat a finisajelor cat si a produsului in sine este exceptionala. Sunt de-a dreptul incatat. Pretul ridicat al produselor Tune merita fiecare cent. Spitele CX Ray sunt cele mai rezistente de la Sapim, chiar daca de mai bine de un an au si ceva mai usor si anume Super Spoke. Jantele Alpine sunt si ele foarte bune, fiind urmasul celebrelor Olympic, greutatea fiind mai mica.

Tot Tune este si tija de sa, si anume Starkes Stuck. Aceasta are o forma octogonala in interior iar prinderile sunt concepute pentru sinele de sa de carbon. Cea mai buna combinatie tija-sa este cu Tune Komm-Vor. Greutatea scazuta dar si comfortul sporit o recomanda in orice fel de aplicatie de anduranta. Sosea sau mountainbike nu conteaza. Chiar si la ture de 4, 5 ore este la fel de comoda ca si in primele 10 minute. Oricum, personal m-am convins. Tot ceea ce inseamna Tune, reprezinta un etalon al calitatii.

Cauciucurile sunt pentru al 5-lea sezon Continental. Fabricate in Germania, Black Chili Compound, tubeless ready – practic e tot ceea ce-mi doresc de la un cauciuc. Singurele probleme le-am avut atunci cand nu am ales bine modelul pentru cursa. In rest aderenta Mountain King-ului, increderea care X-King mi-o ofera sau viteza Race King-ului sunt niste caracterisitici care pentru Continental sunt de la sine intelese.

Transmisia folosita este Sram X.0 din mai multe motive. Viteza si precizia cu care schimba vitezele, calitatea, greutatea scazuta si simplitatea produselor e incredibila. Sunt si voi fi fan grip shift mult timp de acum desi sincer m-ar tenta si sa vad cum ar fi o transmisie cu o singura placa si un trigger shifter pentru spate – asta asa ca un vis frumos.

Puterea e transmisa la roti prin pedale, astfel ele joaca un rol foarte important in cadrul unei biciclete de concurs. Xpedo M-Force 8 Ti sunt alegerea mea si cred eu ca e cea mai buna. Faptul ca pe ax sunt doar rulmenti nu si bucse, ca acesta dar si corpul sunt din titan si faptul ca arcurile de tensiune se schimba usor sunt un plus foarte important ! De asemenea se curata foarte usor pe noroi, facand incalecatul si descalecatul foarte usor.

Comfortul mainilor imi este asigurat de ESI Grips. Eu am ales modelul Chunky pentru ca se imbina perfect cu grip shift-urile Sram X.0

Mai sunt si alte mici piese de care nu am mai comentat pe aici dar fara de care bicicleta n-ar fi fost functionala. In orice caz daca aveti alte intrebari legate de bicicleta sau viitorul ei, ma puteti intreba prin light-bikes.ro. Va voi raspunde cu cea mai mare placere.

Cam asta ar fi toata configuratia bicicletei:

Cadru: Cannondale Flash – custom pink
Furcă: Cannondale Carbon Lefty PBR – custom pink
Cuvete: Cannondale SI
Pipă: Cannondale SI
Ghidon: Truvativ Stylo World Cup
Manşoane: ESI Chunky pink
Frâne: Ashima PCB – custom pink
Tijă de şa: Tune Starkes Stück – pink
Colier: Cannondale
Şa: Tune Komm Vor – pink
Angrenaj: Truvativ Noir – pink
Schimbător spate: SRAM X.0 – pink
Schimbător faţă: SRAM
Manete de schimbător: SRAM X.0 Grip Shift
Pinioane: SRAM PG990
Lanţ: KMC X9SL
Pedale: Xpedo MF4TI
Butuci: Tune Cannonball / Kong
Spiţe: Sapim CX Ray
Jante: ZTR Alpine
Pneuri: Continental (Mountain King 2, X-King, Race King, Mud King)
Greutate: 8.02 kg (cu pneuri Race King 2.2)

 

Iar o galerie mai completa, chiar aici:

Dupa cum stiti la final de sezon bicicleta va fi licitata si banii vor fi donati unei fundatii care se ocupa de cei bolnavi de cancer de san sau care cauta si studiaza cum poate fi anihilata aceasta boala. Daca aveti cumva informatii, detalii, doriti sa promovati aceasta campanie sau sa o sustineti, nu ezitati sa ma contactati !

Va doresc spor la pedala,

Vlad

http://vladsabau.ro/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit