Toti stiti ca Dura-Ace e modelul de top de la Shimano, in ceea ce privesc bicicletele de sosea. Acesta este rezultatul a 40 de ani de munca continua, iar pentru sezonul urmator isi schimba fata complet pentru a tine pasul cu concurenta acerba din partea celor de la Sram si Campagnolo.

Fie ca te dai la sosea, triatlon, cyclocross sau contratimp, daca bugetul permite, Dura-Ace e un model demn de luat in seama.

Inca se mai poate alege intre un grup electric si unul mecanic dar mai jos va povestesc tot ceea ce e nou, dupa cum spun cei de la Shimano:

– 11 pinioane pentru a gasi raportul ideal in orice situatie;

– Manetele de frana mai compacte pentru un comfort si control mai bun;

– Angrenaj cu patru brate asimetrice;

– O baterie Di2 mai compacte si un sistem mai usor de instalat;

– Schimbarea vitezelor in cazul Di2 mai prompt decat la precedentul grup;

– Roti noi;

– Frane dual-pivot reconcepute pentru a fi mai usore si a oferi o franare mai buna;

– Greutatea mai scazuta: 1978 gr (mecanic) si 1957 (Di2)

Grupul mecanic va fi disponibil pe piata din Septembrie 2012 iar Di2 din Noiembrie 2012.

Mai multe informatii despre aproape fiecare nou produs in parte:

Angrenajul Dura Ace FC-9000

– Placile cu 4 suruburi asimetrice vor fi mai usoare si astfel toate combinatiile de foi se pot monta pe acelasi angrenaj (50-34T/52-36T/52-38T/53-39T/54-42T/55-42T)

– Brate Hollowtech 2

– Placi HollowGlide

– Lungime brate 165/167.5/170/172.5/177.5/180mm

– Monobloc disponibil BSA, ITA si PressFit

Franele BR-9000

– Mai usoare decat modelul precedent;

– Ofera cu 10% mai multa putere;

– Modulatie crescuta;

Pinioanele CS-9000

– 11 pinioane;

– noua combinatie disponibila – 11-28T;

– pe langa asta vor mai exista: 11-23T/11-25T/11-28T/12-25T/12-28T;

– durabilitate crescuta cu noul lant care are un coating PTFE.

Rotile WH-9000

– Trei tipuri: clincher, tubular si tubeless;

– Inaltimi posibile: 24, 35, 50 si 75mm;

– Flanse mai late pentru o rigiditate crescuta;

– Conurile mai usor de servisat;

Pedalele PD-9000

– Corpul fabricat din compozit de carbon;

– Greutatea mai scazuta decat modelul precedent;

Butucii FB-9000 si HB-9000

– Garnituri mai bune pentru protectia conurilor si a bilelor;

– Cel spate compatibil cu 11 pinioane;

Dual Control Lever ST-9000

– Indexate SIS;

– Compatibile cu 11 pinioane;

– Manete mai compacte pentru o ergnonomie si comfort sporit;

Schimbatorul spate RD-9000

– Compatibil cu 11 pinioane

– Pinion maxim acceptat de 28

Schimbatorul fata FD-9000

– Nou brat de tragere a cablului pentru o schimbare mai usoara

– Nou surub de prindere pe cadru pentru o rigiditate mai mare

 

In cazul variantei Di2, bateria a fost micsorata si marita capacitatea, cablurile au fost modificate si ele, care acum au interfata pentru PC pentru confirgurare si detectarea posibilelor probleme.

Daca aveti ceva intrebari, nu ezistati sa ni le adresati.

Info si foto: Shimano

2 thoughts on “Noul grup Shimano Dura-Ace

  1. iustin

    sunt curios daca face ceva teflonul ala de pe lant, desi pe partile implicate in frecari nu cred ca o sa aiba viata lunga…

  2. raducanmihai

    Pinioanele astea noi ,de 11,se potrivesc pe butucii vechi ? Daca nu se potrivesc,e de ajuns sa schimbi caseta cu una compatibila sau tot butucul?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.