Am tot postat scurte articole referitoare la noul Sram Red. Dupa cum am fost si anuntati 1 februarie este data lansarii oficiale a acestuia. Asa ca venim prompt si (din nou) in premiera pentru Romania sa vi-l prezentam. In cele ce urmeaza o sa puteti vedea fotografii oficiale, informatii despre noul grup, preturi recomandate si asa mai departe.

Traditia celor de la Sram, recunoscuti prin produsele lor usoare, fiabile si ergnomice este continuata de noul grup Red. Acesta a fost regandit de la zero, s-a incercat si s-a reusit conceperea si producerea unui nou grup care nu are nici un fel de concurenti privind performanta si eleganta.

Caracteristicile generale ale noului SRAM RED:

– 6 noi componente: manete de frana/schimbator, schimbator spate, schimbator fata, frane, angrenaj si pinioane.

– O noua tehnologie a schimbatorului fata: mai eficienta, mai rapida si mai silentioasa.

– Powermeter incorporat: utilizand o noua tehnologie a celor de la Quarq.

– Doua culori disponibile: gri si negru

– Greutatea totala a grupului: 1739 de grame pentru varianta cu angrenaj BB30, cel mai usor grup de sosea, mai usor cu 100 de grame fata de actualul grup Sram Red.

 

Noile manete Sram Red ErgoDynamics™ reprezinta in momentul de fata cea mai avansata tehnologie gandita pana in acest moment de Sram, realizand interfata perfecta intre sportiv si bicicleta. A fost regandit tot: de la tranzitia manetei pe ghidon, textura gripului, forma levierului si a partii superioare a manetei, totul pentru un comfort sporit. De asemenea are disponibil suruburi pentru ajustare astfel ca este potrivita pentru orice tip de maini.

Schimbatorul spate a primit si el un nou look insa pentru o schimbare precisa si eficienta a vitezelor acesta foloseste tehnologia Exact Actuation™. S-a acordat o atentie suplimentara pentru detalii, de la noile role AeroGlide™ pana la noua patina a schimbatorului.

Schimbatorul fata a primit o imbunatatire cat se poate de serioasa. Datorita noii tehnologii Yaw™ acesta nu se misca in fata si in spate precum predecesorul acestuia ci practic se roteste, mentinant constanta relatia angulara cu lantul. Acest lucru precum si noile materiale folosite fac din acest schimbator unul mai rapid, mai silentios si care schimba vitezele practic … mai bine.

O alta piesa importanta a acestui puzzle este noul angrenaj Sram Red Exogram™. Acesta gol pe dinauntru pana la spiderul care prinde placile. De asemenea placile X Glide™ au fost optimizate pentru noul schimbator de fata. De asemenea pentru un antrenament profesionist dar si pentru o analiza la sange a curselor se poate opta pentru un angrenaj cu sitem powermeter de la Quarq. Acesta a fost integrat practic in noul angrenaj Sram Red.

Noile frame sunt si ele mai usoare si mai aerodinamice datorita sistemului AeroLink™. De asemenea pargia acestor frane ofera o forta mai mare de franare si o mai buna modulatie.

Sram Red Powerdome X™ se numeste noua caseta si este construita dupa cea mai avansata tehnologie existenta. Este foarte usoare, ultra silentioasa oferind performante care nu pot fi negate. Cele 8 pinioane din mijloc sunt facute dintr-un singur bloc de otel, de cea maibuna calitate, scazand astfel greutatea dar marind rigiditatea cantarind practic mai putin decat un set de pinioane din titan. Pinionul cel mare este din aluminiu si este capsat de blocul celor 8 pinioane, iar cel mai mic pinion este precum la casetele clasice. De asemenea intre fiecare pinion au fost montate elastomere denumite StealthRing™ pentru a elimina vibratiile si implicit zgomotul.

Lantul PC1091R  are pinii zalelor gauriti si ofera un schimb rapid, precis si fin al vitezelor fara sa faca rabat de la calitate, rezistenta sau sa fie greu, avand 255 de grame pentru 114 zale. De asemenea vine cu o cheie rapida PowerLock™ fiind lantul cel mai simplu de montat.

Greutati si preturi:

2012 SRAM Red DoubleTap shift/brake levers 280g € 550
2012 SRAM Red rear derailleur 145g € 308
2012 SRAM Red front derailleur 74g € 118
2012 SRAM Red crankset, GXP, w/o bottom bracket 609g € 388
2012 SRAM Red crankset, BB30, w/o bottom bracket 557g € 425
2012 SRAM Red power meter, GXP 778g € 1725
2012 SRAM Red XG-1090 cassette, 11-23T 135g € 289
2012 SRAM PC-1091R chain, 116 links 255g € 75
2012 SRAM Red GXP bottom bracket 105g € 197
2012 SRAM Red BB30 bottom bracket 53g € 211
2012 SRAM Red brake calipers, pair 245g € 302
Pretul pentru grupul intreg (inclusiv TVA) 2227 €

Cele mai multe piese vor putea fi cumparate incepand cu luna Martie a acestui an, cu exceptia angrenajului cu powermeter care va fi disponibil doar din luna Mai.

De asemenea tot umbla zvonuri referitoate la frane hidraulice si disc Red. Din ce am aflat, Sram lucreaza la aceste tipuri de frane, care cel mai probabil vor fi lansate oficial in toamna acestui an. Franele disc vor avea etrieri speciali pentru sosea, cu discuri de 140 si 160 si vor putea fi folosite cu noile manete Double Tap.

Totusi, ca raspuns la noile frane de sosea de la Magura, Sram Red va avea ceva asemanator, si totusi diferit, care si ele vor putea fi folosite cu manetele Double Tap, vor fi compatibile cu cauciucuri late de pana la 28, tipice pentru o cursa Paris-Roubaix dar si cu jantele Zipp Firecrest.

Oricum, va recomandam sa ramaneti pe frecvente, indata ce vom afla ceva, de la noi veti afla prima data !

Informatii si foto: Sram (drepturile le apartin in totalitate)

 

UPDATE:

Cum sa instalezi si sa reglezi noile schimbatoare SRAM RED

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.