KCNC este un brand care credem ca nu mai are nevoie de nici un fel de prezentare. In schimb, un test al unui produs KCNC, credem ca nu strica niciodata. Mai ales cand poate fi vorba unui produs care poate constitui un upgrade pentru oricare dintre noi.

Tija de care vorbim noi azi, si anume cel mai usor model a celor de la KCNC se numeste Ti Pro Lite. Este o tija construita din Scandium ( de fapt un aliaj de aluminiu in care a fost adaugat si scandium). Partea superioara pe care se sprijina tija de sa este din aluminiu, iar suruburile sunt din titan.

Este disponibila in 3 dimensiuni: 27.2, 30.9 si 31.6 fiecare avand o lungime de 400mm (noi am testat modelul de 27.2). Culorile in care poate fi cumparata sunt si ele mai multe, pentru a se asorta cu bicicleta voastra: negru, argintiu, auriu, rosu si albastru.

Reglajul seii se face foarte usor, putand sa ajustam unghiul acesteia dupa bunul plac. Singura recomandare aici, ar fi sa dispuneti de o cheie dinamometrica pentru a respecta valorile de strangere a suruburilor pentru sinele seii si pentru strangatorul tijei.

Datorita suprafetei mici de contact dintre sinele seii si tija de sa, in cazul unor modele se pot intalni unele probleme, insa noi pe durata testului indiferent de modelul de sa folosit nu am avut nici un fel de problema.

Fata de vechiul model care folosea suruburi M5, noul Ti Pro Lite are suruburi M6, lucru care ajuta la flexibilitatea seii in general iar intretinerea si atentia practic nu mai trebuie sa fie aceeasi ca si la cele M5.

De asemenea un lucru important este si pretul acesteia care este mai mic decat un cazul altor brand-uri de renume in raport cu greutatea si calitatea acetui model, lucru care nu se poate face decat sa o recomandam cu caldura oricarui rider care vrea sa mai reduca din greutatea totala a bicicletei.

Daca ar fi sa recapitulam pe scurt avantajele acestei tije sunt: greutatea scazuta, faptul ca este disponibila in mai multe marimi si culori, este rigida iar pretul este convenabil. Dezavantajele ar fi mecanismul de prindere a seii, care poate da batai de cap riderilor mai grei sau in cazul unui accident. Oricum acest dezavantaj aste contracarat de faptul ca se gasesc pe piata piese de schimb in cazul in care ceva cedeaza.

Pentru mai multe detalii si intrebari, ne puteti contacta cu incredere !

Foto: Vlad Sabau

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.