Prin 2009, uitandu-ne la Cupa Mondiala de XC, am inceput sa observam atleti care au ales sa concureze cu un angrenaj cu o singura foaie, desi atunci a aparut moda cu doua foi. Printre primii rideri care au concurat cu asa ceva ii putem aminti pe Adam Craig sau Geoff Kabush, dar si Julien Absalon in cadrul Campionatului Mondial din Australia.

MRP este printre pionerii chainguide-urilor, aparuta pe piata in 1996 fiind un brand folosit si apreciat de toata ‘crema’ riderilor de to din lume. De asemenea MRP a conceput si produs si un un sistem pentru bicicletele de XC, care se gaseste in diverse modele in functie ce prindere are cadrul pentru schimbatorul de fata, care in mod automat va fi dat jos.

Daca dam jos schimbatorul fata, maneta de schimbator, cablurile si inca o foaie sau doua de pe angrenaj evident obtinem o bicicleta mai usoara. Desigur greutatea nu este singurul avantaj. Zgomotul va fi redus semnificativ pentru ca tot sistemul va fi optimizat pentru o singura foaie si nu pentru doua sau trei. Lantul nu va mai avea tendinta sa sara de pe foaie si sa cada intre cadru si angrenaj.

Un alt lucru care poate fi socotit atat avantaj cat si dezavantaj e faptul ca riderul care merge cu o singura foaie trebuie sa pedaleze mult mai in forta pe urcari. Renuntand la foaia mica si cea mare nu e un lucru tocmai usor, iar foaia mijloc va fi si ea inlocuita cu una cu 34, 36, 38 sau maxim 40 de dinti, in functie de zona unde locuiti sau traseele care le abordati. Astfel ca daca pe urcari o sa mergeti mai in forta, pe coborari si plat veti rula.

MRP are si placi dedicate cu BCD-ul de 104mm, cuprinse intre 32 si 40 de dimti cu greutati intre 40 si 82 de grame. De asemenea in primavara vor fi disponibile si placile pentru angrenajele Sram X.0, X.9. Prototipul de 32 de dinti are 61 de grame ceea ce inseama ca e cu 40% mai usor decat cea standard de la angrenajele Sram. Vor avea pentru inceput doar placi de 28, 30 sau 32 iar pretul inca nu a fost facut public.

Chainguide-urile sunt de asemenea si ele mai usoare decat orice alt schimbator de fata:

– S3/E-type – 55 grame

– D-Mount – 55 grame

– Seat tube clamp mount – 70 grame

– BB Mount (32-36t) – 70 grame

Asa ca daca va simtiti in forma si in putere, acesta este noul trend.

Foto si info via MRP

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit