Desi nu a fost lansat oficial de mult, am reusit sa punem mana si noi pe o pereche de Schwalbe Hans Dampf. Acesta este noul model al producatorului German dedicat segmentului de All Mountain, dar care face fata cam la orice, dupa cum ii zice si numele.

Nu vrem sa pierdem mult timp cu prezentarile, deoarece am mai facut in prealabil una, care poate fi citita aici. Ce va mai putem spune inainte este faptul ca austriacul Markus Stöckl, a doborat neoficial recordul de viteza pe pietris cu aceste cauciucuri, atingand o viteza de 164,95 km/h pe versantul unui vulcan din Nicaragua, doborand recordul vechi de noua ani al francezului Eric Barone. Filmuletul cu acest record poate fi urmarit si pe YouTube.

Chiar dupa ce l-am scos din cutii, ne-am uitat curiosi la el. Calitatea este ireprosabila. S-au asezat foarte bine pe jante. Sunt catalogate a fi 26×2.35, insa sunt cam 2.3. Depinde in mod normal si de janta asa ca acest lucru nu este cel mai important.

Greutatea insa e putin mai mare decat cea declarata de 750 de grame, cele doua cauciucuri primite pentru test avand 759 si 767 de grame, surplusul fiind neglijabil.

Am remarcat de asemenea faptul ca pe calea de rulare crampoanele sunt mai dure, pentru a creste durata de viata va caucicului iar pe lateral sunt mai moi, pentru a oferi o aderenta sporita.

Am efectuat teste cu el pe durata a aproape doua luni de zile, in toate conditiile meteo posibile, mai putin zapada.

Cand le folosesti prima data, ai un sentiment oarecum ciudat. In timpul virajelor, daca ai parte de un sol dur, crampoanele de pe lateral au o oarecare tendinta de a se curba. Acest lucru insa poate fi un avantaj pentru ca te ajuta sa iti descoperi limita aderentei in functie de situatia in care trebuie sa derapezi controlat sau sa-ti mentii traiectoria.

Se comporta foarte bine pe uscat, in special daca solul e putin afanat, chiar daca in cale ai frunze, pietre sau radacini. Datorita profilului, asemanator unui cauciuc de motocross, chiar iti ofera o oarecare siguranta. In cazul unui pamant uscat, si tare, aderenta se poate rupe mai usor, dar totul tine de obisnuita.

Pe iarba, fie ca e uda sau uscata, se comporta impecabil, astfel ca o pasune alpina cu roua diminetii nu va mai fi un motiv bun de pauza.

Noroiul poate fi o problema, daca acesta este unul mai ‘prietenos’ iar cadrul sau furca nu au un spatiu suficient de mare pentru a se descarca de la viteza, insa aceste probleme dispar odata ce urcam la altitudine, fiind cunoscut faptul ca la munte nu prea exista argila.

Nu in ultimul rand trebuie sa aducem in discutie si protectia oferita de Hans Dampf. Atat cea la pana, cat si cea laterala este foarte buna, deoarece in timpul acestor teste nu am avut nici macar o singura pana, desi traseele abordate au avut atat spini, cat si pietre ascutite.

Ne declaram de-a dreptul incantati de acest nou model de la Schwalbe, care nu putem decat sa-l recomandam oricariu rider care cauta un cauciuc de all mountain bun in orice conditii, in care isi poate pune increderea.

Daca cumva aveti intrebari, nelamuriri, sau pur si simplu doriti sa stiti mai multe despre Schwalbe Hans Dampf, ne puteti contacta, incercand sa va raspundem cat mai prompt, fie ca e pe e-mail sau comentariu.

 

Foto: Light-bikes.ro

Test: Light-bikes.ro

Info + material: Schwalbe

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit