Continental X-King este unul din cei mai noi membrii ai familiei Germane, fiind descris de producator ca fiind un eXCelent all arounder.

Acesta a fost proiectat si testat impreuna cu echipa Topeak Ergon si noi v-am mai povestit anul trecut in doua posturi, primul putand fi gasit aici, iar cel de-al doilea aici cand erau inca in stadiul de prototip.

L-am testat si noi incepand cu luna martie a acestui an, in varianta Race Sport (numele spune tot). Aceasta este o varianta noua de la Continental, care ofera o protectie mai buna la pene fata de Supersonic, adaugand doar foarte putine grame la greutatea totala. De asemenea datorita constructiei sale, este tubeless-ready, adica poate fi montat fara camera pe jantele care permit acest lucru cu una din solutiile anti-pana existente pe piata.

In schimb are in continuare celebrul Black Chili Compound, facandu-l mai aderent si mai rezistent. Iar daca spunem Black Chili, in secunda urmatoare ne vine in cap: Handmade in Germany, asigurandu-i calitatea instant !

Fata de varianta Supersonic, se poate nota faptul ca marginile nu mai au striatiile cu care ati fost obisnuiti, acestea ramanand doar pentru cele Protection. Dar cel mai bine ar fi sa va precizam exact cate variante de X-King puteti cumpara:

  • X-King 2.2: 3 plies / total 84 tpi*
  • X-King Racesport: 3 plies / total 180 tpi / Black Chili Compound
  • X-King Supersonic: 3 plies / total 180 tpi / Black Chili Compound
  • X-King Protection: 4 plies / total 240 tpi / Black Chili Compound
  • X-King UST: 3 plies / total 330 tpi*
  • X-King 29 inch: 3 plies / total 84 tpi*

In ciuda crampoanelor relativ mari si destul de distantantate, X-King este un cauciuc rapid, silentios, care ofera un grip excelent in aproape orice conditii.  Noroiul se curata usor, astfel ca putem afirma cu tarie ca in functie de marimea aleasa, acest cauciuc se poate folosi de la XC pana la AllMountain.

L-am testat pe toate conditiile meteo posibile in Romania, mai putin pe zapada, si a facut fata cu brio atat pe munte, cat si prin paduri sau pe soluri mai nisipoase.

Face fata la orice marathon sau cursa de XC, pana acum avand rezultate notabile si in Cupa Mondiala.

Este o alegere buna si intermediara de asemenea pentru cineva care doreste sa aiba aderenta si rezistenta in aproape orice conditii, si nu doreste sa schimbe des cauciucurile, din lipsa acestora sau pur si simplu din comoditate.

Greutatea scazuta (475 la 2.2 si 570 la 2.4 varianta Race Sport) ajuta la un rulaj rapid, lucru favorizat si de pseudo calea de rulare. Daca il folositi la “capacitate maxima”, adica tubeless, scadeti dramatic sansele de a face pana, il puteti folosi la o presiune mai mica, astfel ca va mariti considerabil grip-ul, cum de altfel va recomandam si noi.

De asemenea trebuie sa mentionam faptul ca varianta 2.2 are de fapt cam 2.1, iar 2.4 e foarte putin mai lat si mai inalt decat Race King-ul de 2.2, in mare parte aceste marimi avand legatura si cu janta rotii voastre.

Nu este la fel de rapid ca si Race King, insa ofera un grip superior mai ales in curbe. Oricum, mai jos va atasam o poza cu aplicatiile unde puteti folosi cauciucurile Continetal, astfel ca sa faceti cea mai buna alegere in caz ca sunteti inca confuzi.

Mai jos puteti vedea si filmul de la prezentarea de anul trecut din Slovenia:

Iar dupa cum v-am promis, urmeaza si galeria 🙂

*(modele fabricate in Asia)

 

foto si text: Vlad Sabau

2 thoughts on “Test: Continental X-King 2.2 R.S.

  1. light-bikes

    Daca si voi le-ati folosit, asteptam parerile voastre 🙂

  2. Radu

    Le am şi eu acum, varianta racesport 2.2, montate tubeless. Pot să spun că rulează excelent, şi sunt super aderente pe uscat, rădăcini şi pietre.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit