In ultimii ani aceste biciclete de trail sau allmountain au evoluat foarte mult, marii producatori investind sume uriase pentru a dezvolta acest sector, mai ales ca tot mai multi clienti care nu doreau un bike doar de xc, dar totodata nici unul de dh s-au orientat spre asa ceva.

Facand o selectie de pe multe forumuri, citind articole de-a lungul anilor si chiar din experienta noastra am ajuns la cateva concluzii, care dorim sa vi le impartasim si voua. Dorim de asemenea sa va dam cateva sfaturi in setarea unei astfel de biciclete pentru a va putea bucura de toate avantajele ei.

Astfel ca un trail bike a devenit tot mai capabil multumita atat suspensiilor care au un travel de 130-150mm, cadrele care au ajuns tot mai usoare, datorita implementarii noilor tehnologii, precum carbonul. Un trail bike te ajuta atat la abordarea mai buna a zonelor tehnice, astfel ca distractia va fi garantata.

Ce ar trebui in schimb sa stim cand setam un astfel de bike?

Setarea furcii si a socului spate e importanta pentru a avea o tractiune bune si un control bun pe coborari. Avand in vedere ca aproape toate furcile si socurile bune au blocaj, pentru a te avantaja pe urcare, cel mai bine e sa fie setate la presiunea recomandata de producator, sau chiar foarte putin sub acele valori. Asa vei atinge sag-ul de 30-35%, mai ales daca stilul vostru este unul mai “curat”.

Presiunea in cauciucuri este si ea un factor determinant in controlul bicicletei, pentru ca este contactul vostru cu solul. Aceasta trebuie adaptata in functie de teren si de conditiile meteo. Daca e noroi atunci se poate merge cu o presiune mai mica deoarece cauciucul nu se va deforma asa tare in curbe, datorita vitezei mai mici. In cazul in care solul este uscat atunci presiunea in cauciucuri trebuie sa fie mai mare pentru a evita penele si snake-bite-urile mai ales daca in fata noastra avem multi bolovani sau radacini. In medie se poate merge cu o presiune de 30-35 psi pentru roata fata si 35-40 psi pentru roata spate.

Daca tot am pomenit  de contactul bicicletei cu solul, trebuie sa precizam mai multe lucruri si despre contactul vostru cu bicicleta. Saua trebuie sa fie reglata paralel cu solul, insa aceasta regula nu este universal valabila, pentru ca fiecare om are nevoile lui si fiecare e special. Tija de sa trebuie lasata cam cu 10% mai jos decat la un bike de XC. O tija telescopica gen: Crank Bros. Joplin, Rock Shox Reverb sau altele sunt o varianta ceva mai grea dar ajustabila, ceea ce pentru coborari va face sa coborati saua dintr-o miscare de deget.

Un alt lucru important este in alegerea mansonului de ghidon pentru a evita ca mainile sa amorteasca. Cele mai bune mansoane testate de noi pana acum au fost cele de la ESI, despre care v-am si povestit intr-un articol anterior.

Manete de frana si schimbator ar trebui sa fie setate intr-o pozitie “neutra”. Adica, cand stai pe bike in sa, bratele, mainile si degetele sa fie intr-o linie  “dreapta”, insa si aici depinde de necesitatiile fiecaruia.

Acum mai ramane sa va decideti ce bike va place cel mai mult si sa il cumparati, sau daca il faceti pe piese atunci sa va ganditi si la tipul de transmisie care il veti alege: 2×10, 3×9, 1×9? Variantele sunt multe, insa trebuie sa le adaptati zonei unde o sa folositi bike-ul. Mai jos va atasam cateva poze cu posibile bike-ul de trail/all mountain care noi le-am remarcat in ultimul timp, insa lista poate continua !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit