Grip Shifterele de la Sram, cati nu au folosit sau inca mai folosesc asa ceva? Poate nu stiati dar cei de la Sram le-au introdus pe piata in 1988 !

Deci aceste manete nu sunt tocmai cele mai noi inovatii, chit ca ele au fost imbunatatite de-a lungul anilor. Dar sa trecem la modelele X.0. Ele sunt printre cele mai usoare manete de schimbator din lume, mai usoare decat 95% din toate triger shifterele existente pe piata.

Acestea sunt compatibile doar cu schimbatoarele Sram si au un raport 1:1. Mai pe scurt: lungimea cablului tras de maneta este egala cu distanta laterala pe care o face schimbatorul. Acest lucru face din schimbatoarele Sram sa fie foarte precise chiar daca sunt putin mai “galagioase”, daca imi este permis a folosi acest termen, decat concurenta lor directa de la rasarit.

Folosind aceste manete de schimbator mai bine de un an de zile, in toate conditiile atmosferice posibile am reusit sa ne facem o idee despre functionalitatea lor.

Nici nu stim cu ce sa incepem, asa ca privim partea plina a paharului, adica “the positive things”

Schimbi vitezele foarte repede, oricate viteze vrei atat in sus cat si in jos. Datorita manetei schimbatorului de fata, care se regleaza, se elimina frecarea lantului de schimbator indiferent de pozitia acestuia, bine cunoscutul “chain rub”. Sunt foarte simple ceea ce le face aproape indestructibile, insa sunt usor de reglat de aproape de oricine. De asemenea pretul e un lucru foarte importat, fiind la jumatate din pretul unui set de triggere XTR, adica aproximativ la pretul unui set de triggere XT.

Toate aceste lucruri cred ca le-au mentinut pe piata pana in zilele noastre. Multi dintre noi se intreaba daca vor face si niste gripuri compatibile cu noile sisteme pe 10 viteze. Ar fi ceva care ar face multi dintre nostalgici sa treaca la 2×10.

Acum sa va povestim si despre dezavantaje. In functie de cat sunt folosite manerele de cauciuc se pot roade ele avand insa o durata medie de viata de 3 ani. Deoarece Sram a renuntat la manerele speciale pentru noroi, ar trebui folosite niste coliere de plastic (bride) pentru a putea schimba vitezele, lucru care insa nu iti afecteaza comfortul mainilor.

Si cea mai mare problema, ar fi faptul ca nu poti schimba vitezele si frana in acelasi timp. Insa asta tine doar de obisnuinta. De cele mai multe ori nu au fost probleme de acest gen, iar in cazul unei schimbari de viteza in forta, schimbatorul Sram (X.0 in cazul nostru) a facut fata cu brio.

Astfel ca pentru cei care vor sa ramana momentan la 9 viteze, sa foloseasca un schimbator de spate Sram, vor ceva simplu, usor, ieftin si eficient, acestea ar fi optiunea recomandata de noi.

Daca voi ati folosit sau inca folositi astfel de manete de schimbator, asteptam cu interes parerile voastre !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.