Grupul Sram XX, este primul grup din lume de mtb 2×10, avand gena curselor. Este de asemenea cel mai usor grup de mtb din lume, iarnoi va vom spune cateva cuvinte despre el in randurile ce vor urma.

In 2009 si 2010 Sram XX a fost cel mai de succes grup din Cupa Mondiala, ocupand toate locurile pe podium la XC atat in clasamentul general precum si in cadrul Campionatelor mondiale.

Acum cateva zile am venit cu un review la franele XX, acum continuam cu transmisia, sperand a va oferi informatii cat mai utile.

Daca posesorii de schimbatoare Sram au fost obisnuiti cu o performanta foarte buna, noile schimbatoare Sram XX tinla traditie si o continua, oferind o viteza si o precizie nemaivazuta pana in acest moment. Schimbatorul spate este special conceput pentru o combinatie 2×10, avand cage-ul de carbon, arcul de titan si role cu rulment ceramic. El are o greutate de 181 de grame. Schimbatorul de fata are 118 grame, pentru modelul low mount insa are foarte multe variante de montare in functie de cadrul si de angrenajul dorit. Manetele de schimbator, tip trigger au tinut o dieta astfel ca sunt cele mai usoare manete de 10 viteze, insa sunt foarte durabile. De asemenea levierul superior se regleaza, precum la predecesorul X.0. Ele pot fi combinate cu un Matchmaker X impreuna cu franele XX si eventual cu un blocaj X-loc.

Angrenajul XX are o greutate incepand cu 694 de grame (bb30) oferind o performanta si o durabilitate fara sa penalizeze la greutate. Angrenajul este conceput pentru o transmisie 2×10, folosind cele mai bune materiale existente. Placile sunt facute CNC din blocuri de aluminiu de 6mm, cu 2 mm mai groase decat orice alta placa. Rigiditatea este foarte ridicata, puterea fiind transmisa direct spre roata. Exista numeroase optiuni de monobloc pentru angrenajele XX printre care amintim: GXP, PressFit GXP, BB30 si PressFit30 avand rulmenti ceramici ca si standard ! De asemenea combinatia de placi este 26-38 sau 28-42 care poate fi aleasa de rider in functie de necesitatile sau puterea sa.

Pinioanele XX, o bijuterie tehnologica. Avand DOAR 208 grame pentru varianta 11-36. De unde doar atatea grame? Pai ca si in cazul pinioanelor Sram Red, designerii au imprumutat tehnologia X-Dome, care au imbunatatit-o si adaptat-o pentru mountain bike. Astfel ca primele 9 pinioane sunt dintr-un bloc de otel care a fost CNC-nuit iar pinionul mare si lockringul sunt din aluminiu. Schimba impecabil datorita tehnologiei X-Glide. Deci faptul ca fabricarea unui singur bloc de pinioane XX dureaza 9 ore spune foarte multe. Durabilitatea acestor pinioane este mult mai mare decat a altor pinioane.

Noi am fost uimiti de performantele acetui grup in general, testul l-am efectuat in conditii de noroi, asfel ca rezultatele sunt mai edificatoare. Oricat am abuzat de piese, nu au dat rateuri in nici un fel de conditii, insa noi recomandam ca sa fie folosite intr-un mod responsabil pentru a evita sansele de a rupe lantul sau schimbatorul, pentru ca pretul lor nu ne-ar permite sa schimbam componentele in fiecare zi.

Toate aceste lucruri nu pot decat sa ne faca sa recomandam acest grup oricarui entuziast sau rider cu pretentii care asteapta performanta de la transmisia lui in orice situatie !

Daca aveti si alte intrebari, le asteptam la comment-uri sau pe mail, si promitem sa va raspundem cat mai repede.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.