Desi au aparut mai bine de un an, impreuna cu primul grup complet Sram, care de altfel a fost si primul grup de mtb 2×10, putem sa va spunem si noi mai mult despre aceste frane, inainte sa le cumparati.

Pe scurt, sunt cele mai bune frane de XC pe care cei de la Sram le-au facut si sunt cele mai usoare (ok, au fost, acum fiind intrecute cu cateva grame de catre Avid XX World Cup). Au o greutate incepand cu 230 de grame pentru o frana completa cu disc, suruburi (frana fata, disc 160, pm).

Se poate spune ca arata ca si modelul Elixir CR Mag, insa e ceva mai usor. In schimb are aceeasi precizie si modulatie, doar ca sunt mai usoare si sunt recomandate doar pentru XC, dupa cum au spus cei de la Sram: daca poti urca pe bike un trail, il poti cobora linistit cu aceste frane.

Levierul de frana este din carbon, corpul manetei si etrierul sunt facute din magneziu, are doua pistoane, vine impreuna cu placute organice cu back plate de aluminiu si cu discuri Clean Sweep X (185, 160 sau 140 – doar pentru frana spate). Franele vin cu ulei Dot 5.1 si pot fi montate pe orice parte a ghidonului, caracteristica cu care deja Avid ne-a obisnuit de ceva timp.

Testand aceste frane putem spune ca au o modulatie excelenta, o forta de franare foarte buna, atat la coborari lungi cat si scurte neavand nici un fel de “fading” sau alte probleme. Atat pe uscat cat si pe ud, proprietatile raman aceleasi.

Pad Contactul este o idee foarte buna, care este utila in special celor care vor sa regleze cursa manetei de frana altcumva decat vin din fabrica.

Pot fi combinate foarte “cool” prin X-Matchmaker cu noile triggere XX, pentru a avea si o transmie XX, dar la fel de bine pot fi puse si niste triggere X.0.

Ce nu trebuie sa uitam, este faptul ca aceste frane vin cu suruburi de titan, pentru a mai salva niste grame. De asemenea sabotii organici, care sunt recomandati de catre Avid, au o viata mai scurta decat cei semi metalici sau sintered (cei din urma fiind recomandati pentru coborari lungi). Petru asa ceva va recomandam Avid Elixir CR Mag, sau mai nou, noile frane Sram X.0, doar denumirea fiind schimbata si out-fit-ul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit