Pana in 2009, acestea au fost pinioanele de top pentru 9 viteze de la Sram, care mai apoi au fost devansate de XG 999. Insa sa trecem la detalii.

Este un bloc de pinioane construit pe cinci brate de aluminiu, CNC, fiind foarte rigide si recomandate butucilor de spate cu caseta de aluminiu, pentru a nu le distruge. Sunt fabricate in cinci culori, pentru a putea sa le asortezi in functie de culoarea bicicletei: gold, green, red, orange sau pink. Acestea sunt construite dupa tehnologia PowerGlide II, fiind optimizate pentru offroad astfel ca ele vor fi mai durabile, vor avea performante crescute dar si datorita indexului de pe pinioane, schimbatul vitezelor se va face mai usor.

Perioada in care am testat aceste pinioane a fost una destul de intinsa, aproximativ 16 luni, astfel ca putem sa ne spunem parerea foarte obiectiv. In primul rand vrem sa rupem zvonurile cum ca NU ar fi compatibile decat cu lanturile oferite de Sram. Functioneaza la fel de bine si cu lanturi Shimano (din ce am testat XT si XTR) precum si lanturile KMC (modelul X9SL). Performantele nu vor fi afectate, insa e normal ca un producator sa isi recomande lantul lui, nu?

Au cam aceeasi greutate cu pinioanele XT intre 250 si 320 de grame in functie de combinatia aleasa (11-32 sau 11-34), aparand diferente de greutate probabil si din cauza CNC-ului de la spiderul de aluminiu.

Insa legat de calitate, acestea sunt net superioare pinioanelor XT. Daca un set de pinioane XT 770 dupa 8 luni de zile putea fi aruncat, acestea dupa 16 luni si un numar dublu de km inca o duce bine mersi, fara sa ne puna probleme sau sa ne gandim ca imediat trebuie sa luam un nou set de pinioane. Singura problema de care stim noi a fost in schimb un lot de pinioane care a fost dintr-un material mai moale decat de obicei, si ele s-ar toci mai repede, insa multe au fost retrase si lotul nu a avut decat aproximativ 400 de pinioane, ceea ce este destul de putin comparand cu productia anuala.

Schimba excelent atat pe uscat cat si pe noroi, cu mici probleme insa cand deja pinioanele se incarca cu namol si iarba, atunci avand la activ cateva mici rateuri.

In combinatie cu un schimbator spate Sram, veti obtine un schimb de viteze mai precis si mai rapid decat in cazul schimbatoarelor Shimano, insa aici foarte mult tine de gustul fiecaruia.

Ce putem spune cu mana pe inima, este faptul ca pentru un grup de pinioane la greutatea si pretul lor, este foarte bun si face fiecare leu investit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.