Desi v-am prezentat acum ceva timp aceste frane, care noi le-am avut la test in varianta prototip, franele finale au iesit pe piata.

Le-am primit si noi, datorita bunavointei celor de la Ashima si le-am testat. Chiar daca pana in acest moment este un test destul de sumar, ne-am gandit sa va impartasim experienta traita cu primele frane din lume fara piston.

Nevand piston, e evident, ca nu vor mai avea problemele altor frane “high end” care sufera de “sticky pistons”. Diafragma ofera o putere echivalenta a unui piston de 21 de mm, insa rezista la temperaturi de pana la 400C fara a avea probleme cu incalzirea lichidului de frana, astfel ca s-a trecut la un nou trend.

Franele vin, in premiera, gata testate. Adica fiecare frana in parte, inainte de a fi livrata clientului este testata. Se emite un raport de eficacitate care este pus in cutie. Precum alte marci mult mai renumite, PCB-urile sunt livrate impreuna cu toate piesele necesare scurtarii cablurilor, pentru a avea lungimea dorita, insa ceea e nu este foarte des intalnit, ele vin si cu adaptoarele de care ai nevoie sa le aerisesti (da, acele chestii micute si ieftine de pe care unii producatori fac averi, comercializandu-le la preturi aberante). De asemenea vin impreuna cu discul preferat de multi atleti din Cupa Mondiala, si anume AiRotor, suruburi din aluminiu pentru prinderea acestuia, placute de frana standard S.O.S. precum si un set de placute de rezerva Sintered ! De asemenea pentru varianta franei fata cu prindere PM, se livreaza si un adaptor de frana foarte usor !

Aspectul lor este foarte placut, dar agresiv in acelasi timp. Se instaleaza foarte usor si se rodeaza repede. Le-am folosit timp de o saptamana cu discurile AiRotor de 160 si s-au comportat excelent. Singurul lucru care il putem reprosa, si asta e doar o parere subiectiva, este faptul ca au cursa manetei mai scurta decat la alte modele. In schimb maneta de frana are posibilitatea de a fi setata destul de departe de ghidon, putand fi comoda si celor cu degete mai lungi.

Au o modulatie foarte buna, putere de franare comparabila cu Magura Marta, se racesc foarte repede datorita constructiei si a discului, performantele raman aceleasi si pe ud si pe uscat.

Raportul calitate/pret/greutate este imbatabil in acest moment, fiind mai usora decata Magura Marta SL si Avid XX.

Desi va mai dura pana sa puteti sa le cumparati din magazine noi nu putem decat sa vi le recomandam cu caldura !

Daca aveti nevoie de alte detalii, sau doriti sa ne puneti intrebari legate de acest produs, nu ezitati !

2 thoughts on “Ashima PCB – lansate pe piata

  1. Felicitari pentru prezentare. Am totusi o nedumerire : ce anume actioneaza prin impingere placutele spre disc (in lipsa pistoanelor)? Maneta are piston (banuiesc ca totusi aceasta are)? Am cautat peste tot dar nu am gasit o explicatie logica. Multam’!

    • light-bikes

      Maneta are piston, normal, precum manetele “clasice” ca sa spun asa, insa pistonul care actioneaza placuta de frana a fost inlocuit de acesta diafragma, intalnita si la sistemele de franare ale unor masini, in special de curse.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.