Venim cu un review despre legendara frana Avid Juicy Ultimate. O frana care in 2010 a fost scoasa din fabricatie datorita noilor frane Elixir cu care compania Americana si-a imbogatit visteria.

Insa Juicy Ultimate inca este folosita cu succes de multi rideri pro din toata lumea. Este o frana conceputa pentru XC, insa se pare ca multi “factory riders” de la DH sau 4X au folosit-o, printre care Sam Hill, Greg Minaar, Jamie Goldman sau Cameron Zink. Aici nu trebuie sa ii uitam pe cei de la XC: Julien Absalon, Nino Schurter, Florian Vogel, Roel Paulissen, Marco Aurelio Fontana, Martin Gujan, Burry Stander si multi multi altii.

Frana a fost fabricata in 3 culori:

– Stealth Black

– Racy White

– Rock Shox Sid Blue

Are o maneta si un etrier construite din magneziu, levierul de frana din carbon, suruburile de disc, de la manete si de la etrier din titan pentru a scadea cat mai mult greutatea. Frana fata cu adaptor pentru 160mm IS mount are 240 de grame, cu suruburile de otel in loc de titan la etrier, iar cel spate pentru 140mm are 242 de grame. Adaptorul de spate pentru 140mm are 15 grame iar cel pentru 160mm are 24 grame. Suruburile de titan salveaza in total cam 20 de grame la o frana, deci daca doriti sa va achizitionati astfel de frana pe cat posibil sa incercati sa le luati asa. De asemenea daca aerisiti franele, trebuie sa aveti neaparat un kit de aerisire de la Avid pentru ca treaba sa iasa perfect. In cazul in care faceti acest lucru, recomandam sa scoateti placutele de frana pentru a nu le contamina cu ulei. In cazul in care ajunge ulei pe manete sau etrier, efectul lui se neutralizeaza cu apa. Deci puteti pune sub un jet usor de apa maneta sau etrierul si apoi stergeti cu o carpa curata si uscata.

Franele au un sistem de Pad Contact, care permite reglarea distantei intre placute si disc, marind astfel cursa manetei. De asemenea se pot monta pe ambele parti find ambidextre si sunt compatibile cu sistemul Matchmaker, pentru a facilita prinderea manetelor trigger shift de la Sram si pentru a mai salva cateva grame.

Pentru o putere mai mare se poate monta un disc de 185mm sau chiar 203 pentru bicicletele de All Mountain.

Noi l-am testat cu discurile Avid G3 in varianta 160mm fata/spate si Ashima Airotor 160/140mm.

Cu discurile Avid ofera o modulatie mai buna a franelor, insa se pare ca cele Ashima datorita cut-out-urilor sale ofera o forta ceva mai mare, chiar si cu disc de 140 pe spate. Acest lucru insa face ca placutele de frana sa se consume mai repede.

Placutele standard care vin cu aceste frane sunt organice cu partea din spate din aluminiu, fiind indicate in cazul in care franati destul de putin si usor, fiind foarte performante la temperaturi mici. La temperaturi mari va recomandam niste placute semi-metalice sau sintered aftermarket cu partea din spate de otel, care chiar daca sunt mai grele cu 10 grame ofera o putere de franare buna chiar si dupa coborari mai lungi.

Probleme cu franele nu am avut, cea de fata insa a trebuit aerisita de curand, folosite fiind din octombrie pana in prezent pe toate conditiile meteo, atat in ture cat si in concursuri.

Ofera o putere suficient de mare cu discuri de 160mm pentru o persoana de 80-85 de kg, iar pentru persoanele mai solide recomandam un disc de 185mm in fata.

2 thoughts on “Test: frane Avid Juicy Ultimate

  1. Marius

    Si eu am o pereche. Sunt foarte multumit de ele. LE folosesc cu discuri de 160 G2 la ture si pe la unele curse.
    Sabotii aia organici chiar trebuie schimbati chiar dupa ce ai luat franele chiar daca sunt mai usurei.

    Keep up the good work !

  2. Attila

    Unde pot gasi in tara piese de schimb? Am cazut si am rupt maneta de frana de carbon.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit