In acest an, am avut un spion la Cupa Mondiala de la Fort William, mai precis pe Mihai Udvar, cicloturistul Clujean care in vara lui 2009 a decis sa plece din tara intr-o ‘excursie’ fara dead-end.

Fiind in acest moment in Scotia, a ajuns sa fie spectator si el la Cupa Mondiala de la Fort William, una din cele mai grele etape.

A participat din pacate doar la DH, deoarece biletele de intrare nu prea sunt pe masura oricarui roman plecat cu o suma de bani mica in lume. Sa vedem insa ce are de zis.

Light-Bikes.ro: Salut Mihai, pentru cei ce nu te cunosc, fa-ne o scurta prezentare si spune-ne cum ai ajuns la Fort William?

Mihai Udvar: Momentan sunt in Scotia dar anul trecut in luna iulie am pornit intr-o tura cicloturistica pentru a face Turul Europei pe bicicleta. Am parcurs distanta dintre Romania si Norvegia in circa 3 luni, dupa care am lucrat ca si voluntar in Norvegia peste iarna. Din luna februarie sunt aici in Scotia unde am lucrat deasemenea ca si voluntar. Pentru ca a fost ziua mea de curand, am primit cadou de la noua prietena bilete la Cupa Mondiala din Fort William.

Light-Bikes.ro: Deci a fost chiar si pentru tine o surpiza sa mergi. Stim ca in trecut ai mai participat la curse de XC si Marathon. Avand in vedere atmosfera unei Cupe Mondiale, daca ar fi sa alegi intre cicloturism si viata competitionala, ce ai alege?

Mihai Udvar: Viata competitionala acum, si cicloturismulmai tarziu. Ambele isi au locul lor. Atat doar ca viata competitionala nu o poti alege chiar asa usor, cum alegi cicloturismul.

Light-Bikes.ro: Sa incepem cu zona standurilor, poveste-ne ce anume ti-a placut, care e atmosfera, ‘tabieturile’ riderilor, a echipelor, unde a fost valva cea mai mare

Mihai Udvar: Binenteles ca am ajuns devreme, cand inca majoritatea riderilor nu erau la standuri, dar mecanicii lucrau de zor la setarea bicicletelor. Fara dar si poate, pe tot parcursul zilei, cea mai multa lume a fost la standul Santa Cruz Syndicate, unde concureaza Campionul Mondial Steve Peat, mult iubitul biker britanic. De asemenea toata lumea si presa s-a inghesuit sa vada noul model de cadru Santa Cruz V10” care a fost etalat in toata splendoarea, mecanicii lucrand intr-un spatiu deschis si publicului. Multa lume a mai fost si la standul fratilor Atherton. In total cred ca au fost in jur de 19000 de spectatori. Oricum atmosfera de dimineata e chill, riderii vin relaxati dupa o noapte de chefuiala sau odihna(dupa gust). Se intretin intre ei, glumesc, etc. Dar pe fata mecanicilor nu prea am vazut zambete, ei fiind in priza continuu. Pe masura ce se apropie ora de antrenamente deja nu se mai dau autografe si riderii sunt tensionati. Fiecare coboara de cateva ori pe traseu inainte de concurs pentru a vedea daca bikeul e setat ok. Lui Steve Peat la prima tura de antrenament, de exemplu, i-a sarit cauciucul de pe janta si a fost nevoit sa coboare pe langa bicicleta. Nici o problema, in 15 minute l-am vazut coborand din nou.

Light-Bikes.ro: Ce stii de accidentul lui Sam Hill? Stim ca suferit un accident destul de nasol, din care cel putin bike-ul n-a scapat foarte intreg

Mihai Udvar: Multe nu am aflat la fata locului, l-am vazut doar pe Sam, plimbandu-se, dar avand mana stanga legata la piept (asa cum se leaga o mana rupta), dar daca are sau nu mana rupta nu stiu. Cert e ca nu a concurat, desi figura la lista de start.

Light-Bikes.ro: Intrarea costand destul de mult, cel putin pentru buzunarele romanilor, si fiind 19.000 de oameni, cat un orasel mic, ce parere ai avut de organizarea, inchiderea si securizarea traseului?

Mihai Udvar: locul World-Cup Village-ului, Nevis Range, este locul de unde pleaca telecabina spre cel mai inalt munte la Marii Britanii, iar Fort William e satul(statiunea) aflat la 15 kilometrii. Parcarea de la Nevis Range a fost rezervara concurentilor si staffului si pentru public au fost amenajate parcari gratuite in 3 locatii din sat si din imprejurimi, de unde la fiecare 15 minute mergeau busuri GRATUITE spre locul de concurs. Deci s-au pus la dispozitie 3 linii de busuri speciale pentru event care sa duca lumea din si inspre concurs. Binenteles ca satul si toata zona a fost impanzita de politie si voluntari ai eventului care te dirijau si iti dadeau informatii despre orice doreai. Securizarea traseului a fost buna, existand op multime de comisari de cursa pusi in locurile cheie, pentru dirijarea spectatorilor. Organizarea s-a ridicat la nivelul unei Cupe Mondiale, si nu a unui concurs oarecare.

Light-Bikes.ro: Deoarece ai mai participat, cel putin ca spectator si la alte concursuri de DH, de pe plaiurile noastre mioritice, cum ti se pare nivelul, comparativ cu ceea ce avem si stim noi?

Mihai Udvar: Ii respect mult si pe riderii nostrii(care sunt si organizatori ai concursurilor mioritice) dar comparatiile nu-si au rostul, cel putin la organizare. Nu stiu ce sa zic in schimb despre nivelul riderilor de la Cupa Mondiala comparativ cu unii de la noi. Probabil ca daca ai nostri ar avea o zi foarte buna si restul o zi foarte proasta, am putea iesi in top 50.

Light-Bikes.ro: Sa trecem acum la partea tehnica, ce ai vazut si ti s-a parut interesant? Biciclete, piese, chestii legate de setari, daca ai putut afla ceva

Mihai Udvar: Binenteles ca s-au etalat ultimele modele de biciclete si piese, dar eu nu urmaresc atat de frecvent toate noile aparitii ale fiecarei firme producatoare incat sa recunosc modele noi. Interesant a fost sa vad ca multi rideri printre care si fratii Atherton se dau pe cadre de aluminiu inca. (Pe langa Santa Cruz, si GT are cadru de carbon).

Light-Bikes.ro: Cine te-a impresionat cel mai mult dintre rideri si prin ce anume?

Mihai Udvar: Pe departe showmanul Cedric, pentru buna dispozitie care o creeaza in jurul lui, atat la standuri, cu fani sau colegi de echipa, cat si in timpul concursului. Stie ca nu are pretentii la podium si atunci face show pe traseu, facand tot soiul de trickuri la jumpuri. E un tip foarte simpatic…ca dehh e francez

Light-Bikes.ro: Ce ti-a mai placut? Un lucru care te-ar face sa mai mergi la o Cupa Mondiala?

Mihai Udvar: Ori de cate ori voi avea ocazia, voi mai merge, pentru ca atmosfera este deosebita. Cand cronometrul se porneste pentru fiecare dintre riderii favoriti, ti se iutesc bataile inimii si traiesti intens fiecare reusita sau esec a lor.

Light-Bikes.ro: Crezi ca in Romania se va putea organiza un asemenea eveniment? Poti da un pronostic, cam in cati ani?

Mihai Udvar: Cu bani orice se poate, si locuri slava Domnului am avea destule, dar in Romania nu s-ar putea strange asa de multi spectatori plus ca impactul mediatic nu ar fi la fel de mare. Deci curand nu se poate organiza, si nu stiu sa dau un pronostic in cat timp va fi posibil acest lucru. S-ar putea in schimb organiza un concurs privat unde sa fie adusi rideri ce concureaza la Cupa Mondiala.

Light-Bikes.ro: Si in final, niste sfaturi pentru cititorii site-ului light-bikes.ro?

Mihai Udvar: Cum s-a semnat Dan Atherton in autograf si cum e vorba intre rideri: PIN IT !

Noi vrem sa ii multumim pentru tot si sa va lasam sa savurati mai jos niste poze de la pit zone si din cursa.

2 thoughts on “Mihai Udvar la Fort William World Cup

  1. Liviu

    Felicitari, keep it up sau vorba voastra: PIN IT !

  2. bravo! is foarte faine pozele!;)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit