Imediat cum au aparut noile pinioane, dupa varianta 760, speram sa avem parte de o imbunatatire. Intr-adevar au fost pinii care nu lasau lantul sa cada la spite, un lucru foarte bun, mai ales cand riderul nu are reglat bine schimbatorul. Le-am luat si le-am folosit mai bine de un an de zile. In regim de antrenament, ture, concursuri, fie ca a fost vorba de praf sau noroi. Lanturile folosite au fost atat Shimano (LX,XT,XTR) cat si Sram (990) si in total am schimbat 5 lanturi pe toata durata de viata a acestor pinioane.

De modelul 760, am fost foarte incantati pentru ca era destul de usor si accesibil din punct de vedere financiar. Insa, am avut parte de o supriza, pot zice neasteptata, cand am calculat numarul de km si luni, pana sa isi dea “obstescul sfarsit”: 8 luni si mai putin de 7500 de km, pe cand “fratiorul” mai mare, in medie tinea cam 15-16 luni si undeva la 12.000 – 13.000 de km. Sa zic asa, singurul avantaj, care este cu doua taisuri, este faptul ca noul model de pinioane XT este cam cu 15 grame mai usor, in mare parte datorita inchiderii de aluminiu. Insa mare grija, sa nu strangeti prea tare, ca e destul de moale.

Fiind printre primele modele aparute de 770, ne-am gandit ca inca mai lucrau la ele si urmau sa le imbunatateasca, iar dupa ce primul set s-a uzat, am incercat altul. Si in acest caz, durata de viata a fost tot de aproximativ 7500 de km si s-au tocit tot cam in 8 luni de zile. Aici am schimbat 4 lanturi, alternandu-le intre ele la un interval de 500 de km. De precizat este faptul ca in cazul celui de-al doilea set, nici un lant nu a fost uzat 100%.

Astfel ca noi credem ca totul tine de marketing, si de dorinta de a vinde mai mult, intr-un timp mai scurt si astfel aliajul din care sunt construite aceste pinioane este inferior celui din care au fost fabricate cele anterioare, adica 760.

Cu o greutate ce oscileaza intre 260 si 275 de grame pentru varianta 11-32, care a fost si testata in ambele cazuri, putem afirma ca pentru suma de 210-250 de lei platita pentru ele, este un compromis bun: pret/greutate, insa la capitolul rezistenta lasa de dorit.

In orice caz, avand in vedere ca se afla la 1/3 din pretul unor pinioane XTR, noi zicem ca merita, dar inainte de a le achizitiona recomandam sa studiati piata si sa vedeti si alte optiuni care va ies in cale.

2 thoughts on “Test: Pinioane Shimano XT 770

  1. Mihai

    Cu timpul am observat si eu din partea celor de la Shimano o scadere a calitatii, chiar daca aspectul ‘exterior’ e modificat aproape in fiecare an la piese.

    Daca ar fi sa aleg intre xt de 2003 si cel de 2010, as lua cel de 2003, la fel si cu XTR, daca as prinde un schimbator XTR din ’96 nici nu as sta pe ganduri, desi inca prin 2003 calitatea era buna, diferentele se vad si la rolele de schimbator, care inainte tineau si 3 4 sezoane, nu ca acum 1 sezon jumate !

    Insa na, criza e mare, ei trebuie sa vanda.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit