Cei de la Niner, binecunoscuta firma de 29ere a anuntat imbunatatirea modelului Jet 9, un full suspesion de XC.

Evolutia noului model a inceput de la o modelare pe calculator si a ajuns in faza de testare cand modelele W.F.O 9 si R.I.P. 9 erau in dezvoltare. Noul Niner Jet 9 este conceput prin experienta trecuta si impinge la limite atat rezistenta cat si greutatea (evident scazuta), mentinand ADN-ul fully-urilor de XC. Mai jos puteti vedea cum a fost facut.

Headtube-ul este una din mare imbunatatire a Jet-ului, prin folosirea unui „tapered headtube”, dupa cum s-a folosit prima data de catre cei de la Specialized, si in ultimul timp fiind ca si un trend. Acest headtube, se zice ca, ofera o rigiditate crescuta si o precizie marita cand virezi. Headset-ul integrat ofera mai mult spatiu intre top-tube si down-tube, avand aceeasi inaltime a headtube-ului ca si la vechiul Jet 9.  Cand este combinat cu un diametru crescut a top si down-tube-ului, ofera o rigiditate torsionala mai mare cu 14%.

Datorita suprafetei mai mari de sudura, creata de noul head-tube, a fost inclusa si un nou down si top-tube, cu un diametru mult mai mare, hydroformed.

Hydroforming-ul ofera posibilitatea modelarii tuburilor din care e facut cadrul, pentru a optimiza rigiditatea si rezistenta in punctele cheie, asta pe langa faptul ca se creaza cadre mult mai frumoase estetic. In cadrul testelor, noul down-tube, a demonstrat ca este mult mai rigid, chiar daca asta inseamna ca e putin mai greu. Cu cat? Fiind comparate 2 cadre marimea M cu cuvetariile montate s-a observat o crestere a greutatii cu doar 20 de grame, adic cu 0.75 bani. Astfel ca pentru a avea aceeasi greutate a bicicletei, recomandam sa luati cu voi numai bancnote, lasand maruntisul in pusculita.

De asemenea au fost modificate si chainstay-urile si seatstay-urile, facand cadrul cu 28% mai rigid, decat vechiul design. Daca se zice ca vechiul model a fost bun, acesta va fi incredibil.

Noul Jet 9 a fost concepu folosind o noua teorie, denumita KISS (Keep It Simple Stupid J ). Adica, seatstay-ul a fost reconceput, reducandu-l de la 3 piese la una singura – una noua, care inlocuieste vechea structura rotunda. Acest nou triunghi din spate asigura o amortizare a socurilor mai precisa precum si un transfer al puterii mai bun, ceea ce inseamna o tractiune si un control mai bun.

Astfel ca daca modelul original Jet 9 a avut un design foarte apreciat, noul model va avea aceeasi geometrie, insa cu toate modificarile precizate mai sus.

Speram ca posesorii noului Jet 9 vor fi incantati de noile imbunatatiri.

Info si foto: ninerbikes.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.