Unul dintre cei mai priceputi oameni in ale light-bikes-ului este Nino Fenaroli. Avand prin vene si sange de roman, stie cum si ce anume trebuie sa fie usor la un bike. Sa vedem ce-a raspuns la intrebarile noastre.

Light-Bikes: Cum si cand a inceput pasiunea ta pentru bike-uri?

Nino: Am concurat la Motocross timp de 15 ani, concurand in campionatul Elvetiei, cel European si Campionatul Mondial la 125cc. Am fost campion al Elvetiei la categoria  Pro/Inter in 1993. Deci trebuia sa ma mentin in forma. Prima data alergam, faceam jogging, dar am inceput sa ma dau cu bicileta in 1990 pana in ziua de azi. In data ce am incetat sa concurez la motocrossm duoa 1998, m-am concentrat pe bike-uri.

Light-Bikes: Dar pasiunea ta pentru bike-uri si piese usoare?

Nino: Am fost obisnuit sa imi tunez motocicleta pentru a raspunde nevoilor mele astfel ca am continuat si cu biciletele. Dar comparand preturile cu cele de motocileta, nu am fost speriat sa cheltui niste bani la inceput pentru niste piese usoare la inceput. Dar am realizat ca piesele cu adevarat usoare sunt greu de gasit si foarte scumpe. Astfel ca am contactat niste tipi si firme si de-a lungul anilor am cunoscut niste oameni foarte cumsecade.

Light-Bikes: In colectie ai mai multe biciclete, care iti place sa o folosesti cel mai des?

Nino: In total am 5 biciclete momentan: un Scott Addict SL, o bicicleta pentru iarna de sosea, un Scott Scale LTD, un Scott Scale de „iarna” si un BMX Felt.

E dificil de spus, dar bike-ul meu de sosea are parte de cel mai mult timp din partea mea. Nu ma opresc din pedalat nici iarna, cand e zapada zapada, gheata sau drumuri pline de sare. De aceea bike-urile mele de iarna sunt facute special pentru acele conditii nasoale. Nici o scuza ;-). Aceea a fost intentia cu ele. Inainte aveam un bike frumos de sosea si un mtb dar cum era ud sau noroi nu imi placea sa ies cu ele pentru bike-urile erau prea … frumoase.

Light-Bikes: Crezi ca pe viitor o sa incepi sa ai piesele tale de bike?

Nino: Da si nu.

Deja am cateva piese ale mele: Sunt omul din spatele acelor casete de pinioane din titan, oferite si de alte companii. Dar eu sunt cel care a intrebat producator, cel care a testat primele prototipuri si le-am spus ce anume sa schimbe si sa imbunatateasca.
La fel a fost si cu kitul tubeless Eclipse. Aproximativ in 2000 Stan, ne-a aratat cum poti merge cu cauciucurile tubeless pe un forum. Oamenii au ras de el. Eu am crezut in ideea lui si am incercat sa imi fac bicicletele folosind ideea lui. Dar Latexul se imprastia peste tot, insa intr-un final incepea sa functioneze. Ideea de baza a fost luata de un prieten de-al meu care mai tarziu a „invetat” rim strip-ul, care s-a dovedit mult mult mai usor de folosit, el fiind primul care a oferit un tubeless kit in masa, care chiar functiona. Atunci Tubelesskitul Eclipse s-a nascut, cu mult inainte ca NoTubes sa ofere kitul sau.
Interesul si pasiunea pentru biciclete usoare si legaturile mele cu unii producatori, ideile care le am, au ajutat la imbunatatirea anumitor piese. Pe langa ca ma ocup de vanzarea unor piese, caut metode de a imbunatatii piesele, spunandu-le asta si producatorilor. Toate piesele care le vand inainte le testez pe bike-urile mele, fiind foarte apropiat de consumator, fiind la randul meu un weight-weenie. Stiu exact ce cauta cei ca mine si ofer feedback producatorilor, ei tinand cont foarte des de ceea ce zic eu, astfel ca ideile mele prind viata.

Light-Bikes: Ce preferi? Sa fie usor sau rezistent?

Nino: O combinatie intre amandoua. Si eu sunt muscat de virusul asta. Mi-am tunat bike-urile intotdeauna sa fie mai usoare si mai usoare pana in punctul cand au inceput sa nu mai reziste cum as fi dorit. Fiind un fost rider de motocross, imi place sa ma duc tare pe coborari si pe zonele tehnice. Nu imi este frica sa ma dau pe bike sau sa provoc „tinereii” cu bike-urile lor full suspension. Astfel ca am nevoie de un echipament de care sa pot abuza. O alta bariera pentru mine e pretul: unii producatori au niste preturi aberante (in special unii producatori Germani). Nu imi place cand astfel de producatori fac profituri uriase, doar pentru ca ei sunt liderii. Astfel ca incerc sa ii evit si sa caut alternative, care vin foarte aproape ca si greutate si ofera aceeasi calitate la preturi rezonabile.
Light-Bikes: Cum crezi ca va evolua piata pieselor usoare?

Nino: Pai… exista inca un progres cu carbonul dar imbunatatirile sunt tot mai mici si mai mici.
Light-Bikes: Tunningul este un lucru destul de complicat. Unde crezi ca cineva nu ar trebui sa faca acest lucru deoarece si-ar putea pune viata in pericol?

Nino: Intotdeauna ma gandesc la sanatate mea. Uneori oamenii incearca sa salveze grame, dar isi pierd perspectiva: merita sa pui suruburi de aluminiu la pipa si sa salvezi 3 grame fata de cele de titan? Sau suruburi de aluminiu la discuri? Sau ghidoane de 80 de grame din carbon, care vin din China si nu sunt testate? Uneori eu zic ca oamenii ar trebui sa faca un pas inapoi si sa se gandeasca ceva mai mult. De foarte multe ori le zic oamenilor ca e mai sigur sa mergi pe mana unor piese mai grele decat sa iti risti viata cu unele usoare care nu sunt foarte durabile.
Light-Bikes: Iti place sa concurezi? Sau preferi turele?

Nino: In trecut am concurat foarte mult. Chiar si acum, ocazional mai particip la curse de motocross, dar cu bicicleta concurez foarte putin. In 2002/2003 m-am inscris intr-un club de ciclism si in acei ani am concurat foarte mult. Am castigat toate cursele clublui mei dar am renuntat deoarece mi-am pierdut interesul pentru ca nu aveam nici un scop de atins. Pentru mine, concursurile de bike sunt oarecum plictisitoare. Imi plac provocarile dar nu cele ale competitiei. Nu e ceea ce caut in weekend-uri. Inca mai am nevoie de viteza, dar o obtine pe motociclete. Comparand motocross-ul, mtb-ul e un fel de Mickey Mouse.
Light-Bikes: Ce stii despre Romania? Ai veni in tara noastra intr-o vizita si sa te dai cu bike-ul pe aici?

Nino: Bunicul meu a fost Roman. A venit in Elvetia in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial. Dar altfel nu stiu foarte multe despre tara voastra. De obicei imi iau si bike-ul cu mine cand plec in vacanta, insa din pacate, Romania nu este o destinatie din topul preferintelor. Am o sotie si un copil de 9 ani asa ca trebuie ca o vacanta sa fie adaptata si pentru ei.
Light-Bikes: Ce ai vrea sa spui celor care citesc acest articol

Nino: Sa isi intre in forma, e cel mai bun mod de a folosi un bike bun, iar asta se poate interpreta in foarte multe feluri. Nu trebuie sa fie super usor si nici ultra scump, atata timp cat ti se potriveste nevoilor tale si iti place cum arata. Un bike bun e foarte important celor care concureaza. Intotdeauna e la fel: atitudinea psihica trebuie sa fie pe primul plan pentru a avea rezultate bune si daca iti iubesti bike-ul ajuta acea parte mentala.

Un ultim sfat din partea lui Nino: NU investiti in nume sau in obiecte atragatoare din punct de veder optic. Investiti in piese care va ofera in primul rand un avantaj real !

Trei dintre bicicletele sale sunt postate si in galeria noastra. Un Scott Scale LTD, inca un Scale de iarna, dupa cum ii place lui Nino sa ii spuna, si un Scott Addict, de 5.2 kg. De asemenea ii puteti vizita si blogul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

clear formSubmit

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.